“Motsvarade förväntningarna”
Omdöme om Lisa Elmqvist

Lisa Elmqvist
Boka med
Lisa Elmqvist har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 44 av 3 396 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Område: Östermalm
Beskrivning: I Östermalms Saluhalls smått förtrollade och kulinariska värld har familjen Elmqvist under fyra generationer erbjudit sina besökare smakupplevelser från havets alla fantastiska rikedomar sedan 1926. Resultatet av denna snart 90-åriga målmedvetenhet är inbjudande fiskdiskar, välkomnande restauranger, en laddad vinbar och fulländande delikatessdiskar – där utbudet av olika sorters lax är värt ett besök i sig. Nära och långvariga relationer med kunder och de bästa leverantörerna av fisk- och skaldjur är en förutsättning för att kunna erbjuda ett dagsfärskt utbud av den högsta kvalitet. Lägg därtill kunskap om förädling, tillagning och recept så blir resultatet svårslaget – vilket även givit Lisa Elmqvist förtroendet som enda fisk- och skaldjurshandlare att vara Kunglig Hovleverantör samt rekommendationer i Guide Michelin de senaste nio åren.
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Mycket vällagade fiskrätter och gott vin. Trevlig och avspänd atmosfär. Personalen också avspända och trevliga. Man känner sig nästan som stamgäst även om man inte är det.

Tack Johahe

Omdömet skrevs 11 augusti 2017 från mobil enhet

En toast Skagen med löjrom blev en komplett mättande måltid. Verkligen trevligt trots att den gamla Östermalmshallen byggs om och för tillfället ligger i ett provisorium.

Tack Annika M
Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Jag hade rätt så höga förväntningar på Lisa Elmqvist och tycker att det var bra men inte något minnesvärt för mig. För de som inte testat svenska traditionella fisk- och skaldjursrätter tillagas det bra och är väldigt representativt. Portionerna var större än vad jag trodde de skulle vara vilket överraskade positivt. Det är dock väldigt traditionella rätter och inga direkta "nya" smaker så söker man efter nyheter ska man inte gå hit.
Personalen var trevligt men kunde varit mer uppmärksamma tycker jag.

Tack Magnus S
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Ångad bergtungafile med kantareller, sidfläsk, mandelpotatispuré och hummersås var helt magisk. Fullständigt fenomenalt gott. Fick en tysk pinot noir rekommenderad till det, gifte sig mycket fint till maten.

Tack IceManJB
Omdömet skrevs 29 juni 2017 från mobil enhet

Vällagade rätter på klassiska recept. Inte så mycket nytänkande men är man ute efter de traditionella svenska fisk och skaldjurs då har man kommit rätt.

Tack Rolf H

Resenärer som tittade på Lisa Elmqvist tittade också på

Besökt Lisa Elmqvist? Berätta vad du tyckte!