“Lunch”
Omdöme om Lisa Elmqvist

Lisa Elmqvist
Boka med
Lisa Elmqvist har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 17 av 3 164 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Område: Östermalm
Beskrivning: I Östermalms Saluhalls smått förtrollade och kulinariska värld har familjen Elmqvist under fyra generationer erbjudit sina besökare smakupplevelser från havets alla fantastiska rikedomar sedan 1926. Resultatet av denna snart 90-åriga målmedvetenhet är inbjudande fiskdiskar, välkomnande restauranger, en laddad vinbar och fulländande delikatessdiskar – där utbudet av olika sorters lax är värt ett besök i sig. Nära och långvariga relationer med kunder och de bästa leverantörerna av fisk- och skaldjur är en förutsättning för att kunna erbjuda ett dagsfärskt utbud av den högsta kvalitet. Lägg därtill kunskap om förädling, tillagning och recept så blir resultatet svårslaget – vilket även givit Lisa Elmqvist förtroendet som enda fisk- och skaldjurshandlare att vara Kunglig Hovleverantör samt rekommendationer i Guide Michelin de senaste nio åren.
Omdömet skrevs mars 14 2017 från mobil enhet

Ett superställe i huvudstaden, trångt men mysigt. Bra service och god mat. Perfekt ställe för brunch

Tack leifreidar

Omdömet skrevs mars 8 2017

Östermalmshallens flytt ut på torget är positivt för Lisa Elmqvist då restauranglokalen är betydligt bättre. Gillar verkligen barsittningen och de stora fönsterna. Maten kostar men det är gott. Det som drar ner betyget för Lisa E är det tråkiga servicen vi tyvärr stött på två av gångerna vi besökt. Några i servicen har då varit stressade, sura och på gränsen till otrevliga

Tack 0_Maja_0
Omdömet skrevs februari 24 2017

Det blir aldrig fel när du väljer att äta hos Lisa! Fisk och skaldjur av högsta kvalité, serverad av trevlig och proffsig personal. Vällagat och efter gamla väl beprövade recept. Ingen annanstans smakar skagenröra som här. Delicious!!!
Välj en fiskrätt efter din egen smak, drick ett glas champagne under tiden du väntar på att få din mat - och bara njut!

Tack Susanne M
Omdömet skrevs februari 20 2017

Vi var på plats kl 13.30 en lördag och fick vänta ca 30 min på bordet. Den gös jag beställde var väl värd att vänta på. Husets vin till smakade utmärkt. Mycket trevlig personal som snabbt levererade vår beställning. Trots de tillfälliga lokalerna så är det värt ett bedsök!

Tack agnetajonsson3
Omdömet skrevs februari 7 2017

Jag går ofta på Lisa och blir aldrig besviken. Jättegott, uppmärksam personal och jag gillar miljön i den nya tillfälliga lokalen mot Sibyllegatan. En moderniserad klassiker, en riktigt stockholmsk krog! Var här igen med en släkting i början på februari och jag blev inte besviken. Toppklass som vanligt! Har även varit här kvällstid och det var också trevligt som omväxling. Men luncherna är allra bäst.

Tack Mikael S

Resenärer som tittade på Lisa Elmqvist tittade också på

Besökt Lisa Elmqvist? Berätta vad du tyckte!