“Trevlig tapasrestaurang!”
Omdöme om La Taberna

La Taberna
Rankad som nr 830 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Beskrivning: En familjär spansk restaurang med tapasbar. Svenska lunchrätter kl 11-14 med spansk touch. I à la carte-restaurangen serveras äkta spanska tapasrätter för 45-95 kr och spanskinspirerade varmrätter med kött, fisk och skaldjur för 225-285 kr samt efterrätter för 32-65 kr. Intill restaurangen finns en bar med tapasrätter, bl a pinchos (delikatesser på bröd) för 22 kr/st. Till dem dricker man t ex öl för 49 kr eller ett glas vin för 55 kr, sangria eller cava för 75 kr. After-work-pris kl 16-19, öl 39 kr, vin 45 kr.
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Mitt betyg borde vara 3,5, men det går inte, så det får bli 3. Här finns många trevliga tapas att beställa, men alla är inte goda. De friterade paprikorna är helt underbara, medan oxfilén med chili var en besvikelse. Chorizon i cava var god liksom de gratinerade musslorna. Glassen var dock inget speciellt. Ett stort plus för stor mängd cava och rödvin liksom för den härliga servitrisen!

Datum för besöket: mars 2018
Tack fitzbenedict

Omdömet skrevs 22 februari 2018

Trevlig med gott bemötande, goda tapas och husets vin till moderata priser.
Vi var där med goda vänner.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Eva E
Birger H, Informationsansvarig på La Taberna, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2018

Hej Eva, trevligt att ni tyckte ni fick gott bemötande av servitriserna. Trevligt också att ni gillade våra tapas o vårt vin. Hoppas ni kommer fler gånger så vi kan få chansen att visa våra spanska rätter igen. Just nu har vi en landslagsmeny. Det är en uppföljare av vad vi serverade chilenska landslaget som kom och festade hos oss i förra veckan. Varje onsdag har vi också en aktivitet där Emilio lagar paella mitt bland gästerna, ibland till musik. Välkomna, hälsar Birger

Omdömet skrevs 15 februari 2018

Firade allahjärtansdag där med min kille, maten var super och mysig lokal!
Det var väldigt mycket folk, så tog dock en stund för maten, och tror dom skulle behövt en till i servicen. Men servitriserna var jätte trevliga och alerta, även fastän det var mycket för dom så tog de sig ändå tid att svara på frågor och ge tipps! Mojitosorben var helt klart en vinnare!

Datum för besöket: februari 2018
Tack Rebecca R

Hej Rebecca, ibland kan det vara mycket folk så det tar lite tid, men trevligt att ni tyckte servitriserna var trevliga. Hoppas ni kommer fler gånger så vi kan få chansen att visa våra spanska rätter igen. Just nu har vi en landslagsmeny. Det är en uppföljare av vad vi serverade chilenska landslaget som kom och festade hos oss i förra veckan.

Omdömet skrevs 19 december 2017

Vi strosade runt på måfå och stötte på denna restaurang. Vi beställde 5 tapas och köttbulletapas till barnen. Det var OK! Men inte något vi kanske kommer ihåg om några månader. Servicen av tjejen var dock väldigt bra och vi blev väl omhändertagen.
Kul annorlunda restaurang dock som var värt besöket. Tyvärr var barnen så trötta så de somnade innan vi var klar på restaurangen.

Datum för besöket: december 2017
1  Tack tedsundin

Hej Ted, illa med trötta barnen, men trevligt att ni gillade servicen, hoppas ni kommer fler gånger så vi kan få chansen att visa våra spanska rätter fler gånger. Just nu har vi en landslagsmeny. Det är en uppföljare av chilenska landslaget som festade hos oss i förra veckan. Varje onsdag har vi också en aktivitet där Emilio lagar paella mitt bland gästerna, ibland till musik. Välkomna, hälsar Birger

Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Hej!
Vi var där första gången. Beställde 7 olika rätter, dock endast två som gick att äta. De andra rätterna kändes som någon skulle värma upp i mikrougnen och serverade tills oss. Blir förvarnade över att detta ställe får bra betyg från andra gäster?!

Vi kommer tyvärr inte dit igen!

Datum för besöket: december 2017
Tack Ann H
Claudia M, Informationsansvarig på La Taberna, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2017

Hej Anna,

Det var jättetråkigt att ni inte blev nöjda, vi är jätteledsna över det, vi har tyvärr haft problem med några av våra kockar. Vi skulle vilja bjuda dig på samma tapas tillagade som de ska av vår mästerkock, så kanske du förstår varför vi har fått så bra betyg, vi vill att alla våra gäster ska vara nöjda. Om du vill ge oss en ny chans är du välkommen att höra av dig till oss så bjuder vi dig på samma tapas.

Kontakta mig gärna på claudia@lataberna.se

MVH
Claudia
La Taberna

Resenärer som tittade på La Taberna tittade också på

Besökt La Taberna? Berätta vad du tyckte!