“Middag”

Restaurang Hantverket
Rankad som nr 25 av 3 651 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Restaurang Hantverket ligger på Sturegatan 15 på Östermalm i Stockholm, ett stenkast från Stureplan och vackra Humlegården med en värme av både storstadspuls och grönska. Restaurangen är en livfull mötesplats som gör sig bra för affärslunch såväl som för middagar och sena drinkar. Lika elegant som anspråkslös. Mat, atmosfär och inredning präglas av passion och genuinitet. Kökets kompositioner har ett uttryck av renhet och enkelhet med en rustik elegans där grunden ligger i det hantverksmässiga svenska köket med inslag och intryck från Europa. Maten skapas av noga utvalda råvaror i sin finaste säsong från lokala producenter, på så sätt tillåts menyn förändras i takt med säsongen och vi bidrar till en hållbar matkultur. Tillsammans med våra gastronomiska traditioner som gör sig påminda med inslag av salt, sötsurt, rökt och kryddor.
Omdömet skrevs 12 oktober 2022 från mobil enhet

Vi var fyra personer och alla är supernöjda.
Maten,servicen finns inget att klaga på.
Vi kommer gärna fler gånger.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack agnetat2022
Jonathan, Kundansvarig på Restaurang Hantverket, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2022

Vad härligt att höra att ni alla var supernöjda med ert besök hos oss och att så väl mat som service var bra. Ni är jättevälkomna fler gånger! Tack för att ni tog er tid att recensera oss och för de fina orden. Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 11 oktober 2022

Fantastisk service. Fantastisk atmosfär. Fantastisk matupplevelse. Och framförallt, ett fantastiskt hantverk!

Datum för besöket: oktober 2022
Tack 468angelicax

Tack för att ni skriver denna recension om oss och för det fina betyget. Kul att höra att ni uppskattade allt och att ni hade en fantastisk upplevelse. Vi hoppas att ni kommer till oss snart igen!

Omdömet skrevs 28 september 2022 från mobil enhet

En fantastisk restaurang med rätter som är ovanliga och som du inte hittar på andra restauranger.
Rena smaksensationerna eller vad sägs om struva med vispad anklever, tuttul med slarvsylta och stuvade makaroner med hummer mfl?
Njut av spännande smaker, men kom ihåg att boka bord i god tid för att få denna matupplevelse.

Tack 581carstenj
Jonathan, Kundansvarig på Restaurang Hantverket, svarade på det här omdömetSvarade 11 oktober 2022

TACK så mycket för eran recension och att ni tog er tid att skriva om oss. Vad kul att höra att ni hittade favoriter på menyn och att allting uppskattades. Vi blir otroligt glada att läsa detta och hoppas få se er här snart igen!

Omdömet skrevs 26 september 2022 från mobil enhet

Beskrivs bäst som tapas, fast på svenskt vis, med de bästa råvarorna och service i världsklass⭐️!
Mycket uppskattat var även utbudet av de olika vinerna från såväl stora som mindre vinproducenter.

Tack Navigate17145382700

Tack för att ni skriver en så fin recension om oss och vad kul att höra att ni vad så nöjda efter ert besök hos oss. Kul att ni även uppskattade vårt utbud av viner. Stort tack för att ni tog er tid att recensera oss.
Hoppas få se er här snart igen!

Omdömet skrevs 23 september 2022 från mobil enhet

Vi tog en drink i baren först innan vi tog oss an menyn. Många av oss hade varit här tidigare. Några för första gången. Alla blev vi väldigt nöjda.
Små fina delikata rätter.
Bra vinval till.
Kommer med 100% säkerhet tillbaka många gånger igen

Tack AnetteBrunett

Hej Anette!

Vad KUL att höra att ni var så nöjda hos oss med allt. Härligt att höra att vinerna passade till och hade ni uppskattade ert besök. Stort tack för att ni tar er tid att skriva om oss och för den fina recensionen.
Ni är varmt välkomna tillbaka snart igen!

Resenärer som tittade på Restaurang Hantverket tittade också på

Besökt Restaurang Hantverket? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.