“En matupplevelse utöver det vanliga”

Restaurang Hantverket
Rankad som nr 33 av 3 497 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Restaurang Hantverket ligger på Sturegatan 15 på Östermalm i Stockholm, ett stenkast från Stureplan och vackra Humlegården med en värme av både storstadspuls och grönska. Restaurangen är en livfull mötesplats som gör sig bra för affärslunch såväl som för middagar och sena drinkar. Lika elegant som anspråkslös. Mat, atmosfär och inredning präglas av passion och genuinitet. Kökets kompositioner har ett uttryck av renhet och enkelhet med en rustik elegans där grunden ligger i det hantverksmässiga svenska köket med inslag och intryck från Europa. Maten skapas av noga utvalda råvaror i sin finaste säsong från lokala producenter, på så sätt tillåts menyn förändras i takt med säsongen och vi bidrar till en hållbar matkultur. Tillsammans med våra gastronomiska traditioner som gör sig påminda med inslag av salt, sötsurt, rökt och kryddor.
Omdömet skrevs 14 oktober 2018

Vi var en styrelse på välförtjänt middag som bestod av 5 rätter inklusive vinpaket!
Alla 5 rätter så goda, så välkomponerade smaker, kan inte välja ut någon rätt godare än de övriga, en matupplevelse utöver ett vanligt resturangbesök. Rustik miljö om än något stökig som vi också bidrog till

1  Tack Birgitta H

Omdömet skrevs 9 oktober 2018 från mobil enhet

Första besöket och redan en favvo,så bra service och gudomlig mat. Snygg inredning och trivsamt Åt hasselbackspotatis m löjrom, kyckling smashad potatis ,kantarell macka detta var perfekt combo

1  Tack Dalkullan64
Omdömet skrevs 6 oktober 2018 från mobil enhet

Jisses vilken kväll.
Magiska smakkombinationer som levererades på ett trevligt & tilltalande vis av vår fantastiska servitris, som hade stenkoll på allt.
Det blev tio olika rätter vi tog oss igenom. Absolut i toppen av det vi upplevt i huvudstaden på våra besök här.
Kommer gärna tillbaka.

1  Tack 34jimmya
Omdömet skrevs 30 september 2018

Jag brukade gå till Hantverket restaurang för lunch, då mitt jobb är jättenära, men sista gången var en absolut besvikelse. För att fira min födelsedag, den här gången bestämde jag att dricka ett glas mousserande vin. Det var konstig tänkte jag att jag serverades mindre än ett halvt glas, sen frågade jag varför det var så lite, och hon sade utan att vara ens lite generad, att det var normalt i Sverige. Jag är en invandrare, men jag har levt längre tid i Sverige än tiden sen hon föddes...Jag har varit på många restauranger i Sverige under 20 år, och det är första gången som en servitris vill lura mig. Aldrig igen ska jag gå tillbaka dit.

Tack 478antonella
Omdömet skrevs 21 september 2018 från mobil enhet

Så snygga rätter och dessutom supergott!
Trevlig o kunnig personal med servicekänsla.
Ett extra plus att man kan variera antalet rätter beroende på hur hungrig man är.

1  Tack Gunilla M

Resenärer som tittade på Restaurang Hantverket tittade också på

Besökt Restaurang Hantverket? Berätta vad du tyckte!