“En oförglömlig middagsupplevelse”

Restaurang Hantverket
Rankad som nr 33 av 3 498 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Restaurang Hantverket ligger på Sturegatan 15 på Östermalm i Stockholm, ett stenkast från Stureplan och vackra Humlegården med en värme av både storstadspuls och grönska. Restaurangen är en livfull mötesplats som gör sig bra för affärslunch såväl som för middagar och sena drinkar. Lika elegant som anspråkslös. Mat, atmosfär och inredning präglas av passion och genuinitet. Kökets kompositioner har ett uttryck av renhet och enkelhet med en rustik elegans där grunden ligger i det hantverksmässiga svenska köket med inslag och intryck från Europa. Maten skapas av noga utvalda råvaror i sin finaste säsong från lokala producenter, på så sätt tillåts menyn förändras i takt med säsongen och vi bidrar till en hållbar matkultur. Tillsammans med våra gastronomiska traditioner som gör sig påminda med inslag av salt, sötsurt, rökt och kryddor.
Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

Restaurang Hantverket erbjuder inte bara god mat, utan en helhetsupplevelse där du som gäst står i fokus. Mitt första besök på restaurangen gav mig väldigt mycket där jag kände mig uppassad samtidigt som jag fick tillgång till en meny där färska råvaror o goda middagskombinatier förgyllde min kväll. Dryckesalternativen var inte sämre där goda viner och det egenproducerade ölet fick mina smaklökar att dansa. En kväll jag sent kommer glömma!

1  Tack Swardhult

Omdömet skrevs 10 september 2018

Otroligt rolig, innovativ, vällagad mat, väääldigt många i personalen, alla trevliga men vi hade 8-9 olika under kvällen vid vårt bord, tror det gör en grej av att alla skall servera alla typ. Även kocken himself är ute och serverar och pratar. Otroligt roligt att prata om maten, alla kunniga och pålästa, alla rätter var helt fantastiska!
Enda minuset var vinrekommendationen, fick förslag på ett vin som var alldeles för dyrt mot vad vi hade räkna med, utan att de ens frågade om prisnivå innan, sedan enades vi om ett billigare och det var jättebra till maten, de hade kunnat föreslå det direkt istället för att gå på ett mycket dyrare... Kändes lite som de ville kränga, men ändå, på det stora hela, allt var fantastiskt!!

1  Tack Henrik B
Omdömet skrevs 7 september 2018

Restaurangen har en rustik inredning med inbjudande karaktär och nostalgiska inslag. Maten är smakrik och råvarorna är alltid i högsta kvalitet, förfriskningarna likaså och personalens input är alltid uppskattad!

2  Tack Rosan T
Omdömet skrevs 6 september 2018 från mobil enhet

Trevlig kväll i glada vänners lag. Himmelskt goda smårätter: Hasselbakspotatis, Struva med anklever, Nystekt tuttul, Kantarellsmörgås, Tunt skuren råbiff, Stuvade makaroner, Nyfriterad munk. Kunnig och trevlig personal. En restaurang att rekommendera.

1  Tack gia52ekengren
Omdömet skrevs 6 september 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt kväll med vänner.
Härlig atmosfär proffsig personal. Maten presenteras i olika fantastiska smårätter hasselbackspotatisen är utomjordisk god. Rekommenderas varmt.

1  Tack Kristina6969

Resenärer som tittade på Restaurang Hantverket tittade också på

Besökt Restaurang Hantverket? Berätta vad du tyckte!