“Väl värt ett besök!”

Rankad som nr 33 av 3 471 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Restaurang Hantverket ligger på Sturegatan 15 på Östermalm i Stockholm, ett stenkast från Stureplan och vackra Humlegården med en värme av både storstadspuls och grönska. Restaurangen är en livfull mötesplats som gör sig bra för affärslunch såväl som för middagar och sena drinkar. Lika elegant som anspråkslös. Mat, atmosfär och inredning präglas av passion och genuinitet. Kökets kompositioner har ett uttryck av renhet och enkelhet med en rustik elegans där grunden ligger i det hantverksmässiga svenska köket med inslag och intryck från Europa. Maten skapas av noga utvalda råvaror i sin finaste säsong från lokala producenter, på så sätt tillåts menyn förändras i takt med säsongen och vi bidrar till en hållbar matkultur. Tillsammans med våra gastronomiska traditioner som gör sig påminda med inslag av salt, sötsurt, rökt och kryddor.
Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

En otroligt snyggt inredd lokal med mysig belysning. Man beställer in smårätter som smakar fantastiskt gott och de är gjorda på typiska svenska råvaror. Jag rekommenderar varmt ett besök!

Tack Ann-Helen N
Elin W, Kundansvarig på Restaurang Hantverket, svarade på det här omdömetSvarade 25 juni 2018

Hej Ann-Helen,

Vad roligt att höra att ni var så nöjda med ert besök hos oss och tack för så fina ord.

Omdömet skrevs 19 juni 2018

Ett besök på Hantverket rekommenderas verkligen av både mig och min fästman.
Vi båda hade höga förväntningar då vi hört mycket gott om stället, våra förväntningar överträffades med råge!
Maten var obeskrivligt god, vinrekommendationen passade perfekt till de flesta rätter och den personligt välavvägda servicen av vår värdinna Miranda var obetalbar.

Värt ett besök, alla dagar i veckan!

Tack Mathias S

Hej Mathias,

Vad kul att höra att ni var så nöjda med ert besök hos oss och tack för så fina ord. Ska hälsa detta till Miranda så fort jag träffar henne!

Med vänlig hälsning, Restaurang Hantverket

Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Hört gott om stället och kan inte annat än att hålla med. Ljuvligt god mat i en avslappnad miljö. Rekommenderar stället flitigt till vänner. De har mellanrätter. Ligger lite avsides så jag går inte normalt förbi där.

Tack Gunnel S

Hej Gunnel,

Omdömet skrevs 18 juni 2018

Ett toppenställe med mycket god och vällagad mat .
Man känner stt här vill verkligen all personal göra sitt allra yttersta ,alla vill vara duktiga .
Vi kommer absolut att återvända .
God mat bra viner och grevlig personal i en trivsam miljö vad kan man mera begära
Högsta betyg

Tack Mno4

Hej,

Omdömet skrevs 18 juni 2018

Nytt och fräscht tänk kring mat och dryck. Tänk att få goda välgjorda drinkar anpassade efter maten. Helt suveränt och en kul grej.

Tack Bo J

Hej Bo,

Med vänlig hälsning, Restaurang Hantverket

Resenärer som tittade på Restaurang Hantverket tittade också på

Besökt Restaurang Hantverket? Berätta vad du tyckte!