“Gott men lite torrt”

Rankad som nr 330 av 3 444 Restauranger i Stockholm
Område: Norrmalm
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Besökte söndag kväll med familj. Trevlig personal och relativt snabbt serverat. Alla tog pasta. Gott tyckte de flesta, någon menade lite tafatt smak. Trevligt med lite bröd innan. Största nackdelen: inget alkoholtillstånd, så lite avslaget.

Tack UlfLes

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Vi gick dit utan några större förväntningar. Vi ville vara ha en pizza för att stilla hungern. De var de absolut godaste pizzor vi ätit. Lite roligare än de vanliga man är van vid. Chèvre och honung, kalkon istället för skinka. Dessutom trevligt bemötande. Inredningen rätt oansenlig men vi går gärna dit igen.

Tack NinaKarelius
Omdömet skrevs 18 november 2017

Det såg spännande med Flames, så glatt vi traskade in. Entre var ca 12 platser med hög bord, Och översikt över stekbord och köksmästarens revir. På nedre plan erbjöds översikt av fint akvarium men resten var stelt. Första intryck av meny var snabbmat. Men det gick alldeles utmärkt att få till en trerätters. Vi valde en scampi sallad med mango, under tiden fick vi en liten aptitretare nybakat bröd med olivtapenara . Den var matig och mycket aptitlig. Sambon tog pasta pesto, jag valde en entrecote´. Köttet var mycket senigt, så jag bad om nytt kött. För säkerhets skull valde jag oxfilé. - men undrar var köksmästaren gjort sin styck utbildning. Köttet hade inga senor men hade han valt att steka tvärs över fibrer hade han nog lyckats bättre. Som avslutning tog jag en dubbel espresso med husets choklad mosse som var prisvärd. Men den dubbla espresso liknade mest en enkel, och mossen var lite smaklös och smakade mycket fett.
- Men om ni väljer sallad av olika smaker kommer ni nog att vara nöjda, så våga prova denna restaurang, smaken är ju olika.

Tack 321Douglas
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Maten tillagas medan du väntar, även på lunchtid och känns genuin och är smakrik.
Särskilt pasta nr 1 på menyn med kyckling är jättegod!

Två minus: Att colan som ingick i menyn vid takeaway togs bort & att det är stängt för lunch på fredagar.

Tack Lena W
Omdömet skrevs 26 augusti 2017

Vi var 3 vuxna och 2 barn som beställde 4 olika rätter. Min fru som beställde en kyckling och pastarätt var mycket nöjd, och den 3 vuxna som beställde Carbonara tyckte också att rätten var bra. Och min dotter som beställde en pizza var nöjd. Jag och min son beställde en Spaghetti Bolognese, och det var ett lite varningstecken att det på menyn sto paprika och oliver (som inte hör hemma i en spaghetti Bolognese), men vi beställde det och blev mycket besviken. Det var inte direkt dåligt, men det var ingen bra Spaghetti Bolognese och jag förväntade bättre. Men då dom andra var nöjda så ger jag det en 3:a. Personalen var helt ok, inget att utsätta på dom.

Tack lysglimt

Resenärer som tittade på Flames Restaurant tittade också på

Besökt Flames Restaurant? Berätta vad du tyckte!