“Middag”

Bra för: Större grupper, Lokal mat, Familjer med barn
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Middag, Frukost, Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Ett Absolut måste,Om man kommer till Söder!Så charmigt,stiligt och häftigt!häftigt måleri på väggarna!!Supertrevlig och duktig personal.När man kommet till Maten så är den vällagad och mycket god!!Älskar man creme brul'e! Så MÅSTE man beställa den....Det enda faktiskt som jag tycker är lite kymmigt,Är Ljudvolymen..Högt till tak,Vilket blir rörigt när det är många!!

Tack Lollo R

Omdömet skrevs mars 13 2017

Här serveras genuin svensk husmanskost av söderbönor och söderkisar. Har inte förändrats mycket sedan jag var där första gången i början av 80-talet. Möjligen har ölsorterna blivit fler och mer spännande.

Välj gärna stekt strömming med lingon och potatismos eller Pelikanen köttbullar. Själv kan jag rekommendera fläsklägg och rotmos.

Tack Mikael K
Omdömet skrevs mars 10 2017 från mobil enhet

Trevlig omgivning och god mat men man blir förvånad när man efteråt inser att man lägger på lite extra på notan. Beställde meny till fast pris men man tar betalt efter en annan a la cart meny.
Tyvärr rekommenderade jag restaurangen till mina vänner så det blir sista besöket.
Trist avslutning på kvällen.
Råd kolla notan noga innan ni betalar.

Tack falcon4feichai
Omdömet skrevs mars 7 2017 från mobil enhet

Otroligt stämningsfull miljö. Klassiskt ölkafé med hög ljudnivå och härlig blandning på gästerna. Personalen är proffs ända ut i fingerspetsarna. Ölen är dyr och husmanskosten i ärligheten namn sådär, men Pelikan är ändå ett ställe som man inte bör missa.

Tack Resekomitten
Omdömet skrevs mars 2 2017

Underbar bevarad miljö, bra utbud av mycket smakliga rätter som var vackert upplagda och slutligen mycket trevlig, effektiv service. Mycket folk redan kl 17 på en vardag!

Tack odenplanstockholm

Resenärer som tittade på Pelikan tittade också på

Besökt Pelikan? Berätta vad du tyckte!