“Hippt”

Bra för: Familjer med barn, Lokal mat, Större grupper
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs mars 1 2017

Maten är fantastisk, riktigt bra husmanskost med en finare touch. Trevlig personal och charmig lokal. Den nya baren är både snygg och snabb. Kanon personal. Lagom hippt, inte för mycket som söder annars lätt kan bli. Klart värt ett besök och jag återkommer hit relativt ofta

Tack Christopher K

Omdömet skrevs februari 25 2017 från mobil enhet

God rejäl svensk husmanskost utan krusiduller. Grönsaker får man beställa in extra om man tycker att det tillhör enmåltid.
Den akustiska miljön stimulerar inte till förtroliga samtal.

Tack swebark
Omdömet skrevs februari 22 2017

Vi är ett större kultursällskap. Fredagen den 24 februari 2017 var det tänkt att vi skulle besöka puben Pelikan. Bord för 16 personer beställdes och ett meddelande skickades till medlemmarna om matbeställning. Medlemmarnas önskemål förmedlades till Pelikan. Och där blev det stopp! Vi fick beskedet att vi var tvungna att beställa trerättersmiddag, annars gällde inte bokningen!!! Då ingen av oss var intresserad av en trerättersmiddag avbokades således evenemanget. Vi fick aldrig komma till Pelikan.
Ett minst sagt märkligt sätt, att restaurangen ska diktera vad gästerna ska äta!

3  Tack Samer S
Omdömet skrevs februari 18 2017 från mobil enhet

Är man på besök i Stockholm ska man besöka Pelikan, gott öl pale, då ska vi inte glömma oliver och pyttipanna. GOTTIS

Tack Jose B
Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Här blir du varmt mottagen och ompysslad i klassisk miljö. Menyn är varierande från husmanskost till finare rätter och allt tilllagas med omsorg.

Tack Nukite

Resenärer som tittade på Pelikan tittade också på

Besökt Pelikan? Berätta vad du tyckte!