“God husman i slamrig lokal”
Omdöme om Pelikan

Pelikan
Rankad som nr 77 av 3 159 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt, Bar, Brew Pub
Bra för: Lokal mat, Större grupper, Familjer med barn
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs februari 25 2017 från mobil enhet

God rejäl svensk husmanskost utan krusiduller. Grönsaker får man beställa in extra om man tycker att det tillhör enmåltid.
Den akustiska miljön stimulerar inte till förtroliga samtal.

Tack swebark

Omdömet skrevs februari 22 2017

Vi är ett större kultursällskap. Fredagen den 24 februari 2017 var det tänkt att vi skulle besöka puben Pelikan. Bord för 16 personer beställdes och ett meddelande skickades till medlemmarna om matbeställning. Medlemmarnas önskemål förmedlades till Pelikan. Och där blev det stopp! Vi fick beskedet att vi var tvungna att beställa trerättersmiddag, annars gällde inte bokningen!!! Då ingen av oss var intresserad av en trerättersmiddag avbokades således evenemanget. Vi fick aldrig komma till Pelikan.
Ett minst sagt märkligt sätt, att restaurangen ska diktera vad gästerna ska äta!

3  Tack Samer S
Omdömet skrevs februari 18 2017 från mobil enhet

Är man på besök i Stockholm ska man besöka Pelikan, gott öl pale, då ska vi inte glömma oliver och pyttipanna. GOTTIS

Tack Jose B
Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Här blir du varmt mottagen och ompysslad i klassisk miljö. Menyn är varierande från husmanskost till finare rätter och allt tilllagas med omsorg.

Tack Nukite
Omdömet skrevs februari 12 2017

Bordet inte färdigt på utsatt tid. Låg standard på råvaror. Dålig finess på smaksättning. Lång väntan på maten.

Tack Mats B

Resenärer som tittade på Pelikan tittade också på

Besökt Pelikan? Berätta vad du tyckte!