“Kultrestaurang ”

Bra för: Lokal mat, Större grupper, Familjer med barn
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Frukost, Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs februari 18 2017 från mobil enhet

Är man på besök i Stockholm ska man besöka Pelikan, gott öl pale, då ska vi inte glömma oliver och pyttipanna. GOTTIS

Tack Jose B

Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Här blir du varmt mottagen och ompysslad i klassisk miljö. Menyn är varierande från husmanskost till finare rätter och allt tilllagas med omsorg.

Tack Nukite
Omdömet skrevs februari 12 2017

Bordet inte färdigt på utsatt tid. Låg standard på råvaror. Dålig finess på smaksättning. Lång väntan på maten.

Tack Mats B
Omdömet skrevs februari 5 2017 från mobil enhet

Det var några år sedan vi var här senast, men vi blev inte besvikna när vi nu kom tillbaka. Köttbullarna och fläskläggen håller högsta klass. I kombination med trevlig atmosfär, klassisk inredning och erfaren personal med servicekänsla, blev restaurangbesöket just så bra som vi hade hoppats.

1  Tack Max S
Omdömet skrevs februari 1 2017

Pelikan har ett gott rykte men tyvärr verkar mycket ha hänt efter senaste ägarbytet 2013. Vi var där en lördag i januari 2017, precis som ett hundratal andra gäster. Med så mycket gäster tog det ett tag att få maten, vilket i sig inte var något problem.

Men när maten väl kom var den dock inte bara kall - den var dessutom tråkig och ganska smaklös. Pytten var ok, oxkinderna riktigt tråkiga, öringen ett bottennapp, och pepparbiffen imponerade endast med sin storlek. Reninnanlåret var bäst, vilket i det här sammanhanget betyder att den var ganska bra, inte så mycket mer.

Förutom att det tog lång tid att få maten var servicen bra, men kanske borde Pelikan se till så att lite fler jobbar nästa lördag.

Hur som helst rekommenderar jag ingen att gå till Pelikan om vår upplevelse är standard. Kanske hade vi otur, men i Stockholm finns det så många bra och intressanta restauranger så jag kommer vänta ett par decennier innan jag ger Pelikan en ny chans.

3  Tack Daniel B

Resenärer som tittade på Pelikan tittade också på

Besökt Pelikan? Berätta vad du tyckte!