“God mat på söder”

Bra för: Större grupper, Familjer med barn, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 11 november 2015 från mobil enhet

Vi var ett större sällskap som åt en varierad trerätters, jag åt toast Skagen som starter vilken var mycket god, stor och med god smak. Sedan en pepparstek med potatiskaka, bra kött men jag saknade lite mer sting i såsen. Efterrätt var alla nöjda med, oavsett vad som valdes ur menyn.
Sammanfattning en bra och god middag!

Datum för besöket: november 2015
Tack MatsS737

Omdömet skrevs 28 oktober 2015 från mobil enhet

Jag är lika nöjd varje gång jag varit här. Rustikt och vällagat. Förstklassig och trevlig service i tidsenlig klädsel. Efter många besök vågade vi oss på grosshandlarmenyn och vi ångrade oss inte. Fläskläggen är även den ett säkert kort.

Datum för besöket: oktober 2015
Tack christianlonn
Omdömet skrevs 28 oktober 2015

Även om Pelikan har för stora portioner och har blivit mer turistkrog än innan är publiken trevlig , maten är som utlovad svensk.
Den absoluta höjdpunkten är servisen vår servitris i lördags (Lena) hade koll på allt och väldigt kunnig och trevlig det ger ett proffsigt intryck.
Ta en kväll och koppla av i den stora härliga lokalen långt ifrån crosscooking och kebabtallrikar.

Datum för besöket: oktober 2015
1  Tack KLS60
Omdömet skrevs 26 oktober 2015

När jag på 80-talet jobbade som Förste receptionist på kanske Stockholms finaste hotell var den svåraste frågan jag kunde få från någon hotellgäst; "Vart går man för att äta klassisk svensk mat bland vanliga svenskar"?
Av en slump hamnade jag en kväll på Pelikan tillsammans med mina vänner. Det blev startskottet för en mycket lång räcka av som stammis. Idag bor jag i en annan stadsdel så besöken på Pelikan blir idag sparsamma men samtidigt riktiga höjdpunkter när de väl äger rum. Rimmad fläsklägg med rotmos är en av favoriterna.
En varm rekommendation är att äta inne i ölhallen för den genuina hundra åriga känslans skull. Här är stämningen alltid god och surret blandas upp till en ljudkuliss som ligger under det högt belägna taket. Det här är så äkta det någonsin kan bli.

Datum för besöket: juni 2015
Tack Bo S
Omdömet skrevs 3 oktober 2015

Vi var där i somras och åt Brunch , prisvärt, smakade hemlagat, många rätter att välja bland, genuin känsla med atmosfär i en gammal Södermalmskrog.

Datum för besöket: juni 2015
Tack lars_ked

Resenärer som tittade på Pelikan tittade också på

Besökt Pelikan? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.