Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Spritmuseum på
från 68,76 US$
Mer information
från 17,59 US$
Mer information
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Ett museum som visar spriten historia och dess plats i den svenska kulturen. Inte att förväxlas med annan alkohol (öl eller vin). Det finns också en utställning med ikoniska bilder från absolut vodkas konstsamling.

Boka en guidning det är super!

PS Vi fick en fantastisk guidning av Franziska!!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack sodchr0
Omdömet skrevs 14 december 2019 från mobil enhet

På Djurgården hittar man ett mycket trevligt och intressant museum om spritens historia i Sverige. Dessutom har de en mycket intressant konstutställning som man inte får missa och bra guider för detta. Dessutom en mycket bra restaurang med vällagad mat i modern tappning samt goda viner.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack 132larsg
Omdömet skrevs 7 november 2019 från mobil enhet

Ganska litet men väldigt intressant och bra arrangerat museum om svensk sprithistoria och tillverkning av sprit. Bra läge ute på Djurgården och perfekt att kombinera med besök på andra museum i närheten. T ex Vasamuseet. Vi avslutade besöket med att testa deras smakbricka bestående av fyra olika snapsar. Väl värt ett besök!

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack littlearnis
Omdömet skrevs 13 oktober 2019 från mobil enhet

Tycker som någon sagt innan att det var ganska plottrigt. Onödigt också med ett stort rum som visar film om hur man blir som onykter. Hade hoppats på mer olika gamla snapsglas och reklam, affischer o dyl. Frågesporten var rolig.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack MariaJ490
Omdömet skrevs 9 oktober 2019 från mobil enhet

Spritmuseum ligger otroligt fint till vid vattnet på Djurgården. Ett stenkast från gröna lund. Stor uteservering som underligt nog mest sålde öl. Bartendern verkade grinig och stressad trots att de precis öppnat när vi kom. Väl inne bjuds det på lite rolig spritkuriosa och fotoutställning. Liten men mysig. Restaurangen ska vara bra men vi hade tyvärr inte tid att testa den.
Vi hade bokat en vinprovning som var både generös och lärorik. Mycket prisvärd och intressant.
Att komma hit när man strosar på djurgården är väldigt mysigt och väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: september 2019
2  Tack helenej745