“Spännande dryckeshistoria”

Rankad som nr 1 av 3 saker att göra i Djurgården
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Ägarbeskrivning: Spritmuseum på Djurgården i Stockholm är ett museum som ständigt överraskar. Fokus ligger på alkoholhaltiga drycker i olika former: I baren, på ölbryggan och i de lustfyllda utställningarna – som handlar om allt från brännvinstillverkning till hur smak och drycker påverkar oss. För att inte tala om seriefiguren Rocky, som flyttat in med kök, ateljé och vardagsrum på Spritmuseum. ”Ett Junibacken för vuxna!” Även konstutställningen, med verk från legendariska Absolut Art Collection, har en flaska i centrum. Entré inkl smakbricka med fyra svenska drycker: 250 kr. Utan drycker: 120 kr. Öppet: Mån 10-17, tis-lör 10-19, sön 12-17. Baren med enklare rätter samt lunch måndag till fredag. Restaurang med middag tisdag till lördag och lunch lördag och söndag. Ölbrygga med hantverksöl under sommarmånaderna.
Praktisk information: Skåp/förvaring, Trappor/hiss, Mat finns att köpa
Omdömet skrevs september 22 2016

Utställningen är mycket fint upplagd med fina montrar, texter och illustrationer. Intressant och spännande är alla dofter som man kan ta del av.

Tack Bengt B

Omdömet skrevs augusti 31 2016

Om du är historieintresserad eller intresserad av alkoholhaltiga drycker så är detta museet något för dig. Mycket intressant museum. Lärde mig mycket.

Tack AstridAnglofil
Omdömet skrevs augusti 15 2016

Ett behändigt museum som man orkar se helt och hållet och samtidigt innehållsrikt med något för alla sinnen. Både doftintryck och historiska infallsvinklar samt moraliska dilemman. Värt ett besök!

Tack Ulla M
Omdömet skrevs juli 25 2016 från mobil enhet

Så fantastiskt underbart! Resten av familjen räntar runt på Gröna Lund och familjefar får en lugn stund med med riktig kvalitetsöl i en skön miljö.

Tack mikejoxxx
Omdömet skrevs juli 21 2016

Vi var inte alls imponerade av detta museum. Tunt innehåll, så besvikelsen blev stor. Kanske trevligare om man väljer att kombinera med en provmaskning?

Tack EMJ_Sweden

Resenärer som tittade på Spritmuseum tittade också på

Besökt Spritmuseum? Berätta vad du tyckte!