“God mat”
Omdöme om Öjaby Herrgård

Öjaby Herrgård
Rankad som nr 37 av 121 Restauranger i Växjö
Kök: Skandinaviskt, Vinbar

Var på Öjaby Herrgård i en fin miljö och intog under 2 dagar i april 2021 jättegoda 3-rätters middagar. Välkomnande personal i köket och serveringen. Kocken får högt betyg.

Datum för besöket: april 2021
Tack Eje B

Omdömet skrevs 3 oktober 2020

De senaste året har vi åkt med Risskovpaket till många olika ställen i södra Sverige, nu valde vi Öjaby Herrgård i Växjö. Paketet var billigt så vi förväntade oss inte det vi fick uppleva. Vi hade tvårätters ena kvällen och trerätters andra kvällen. Rummen var helt Ok och fanns inget att säga om. MEN Maten båda kvällarna var en överraskning, det var precis som det skall vara kvalitet före kvantitet. Öjaby har ett kök/kock som skulle ta plats på vilken restaurang som helst, serveringen var perfekt Karin och den danske unge mannen förgyllde aftonen med sitt proffsiga sätt. På frukostbordet fanns allt man kan önska och lite till , vilken frukostbuffé serverar färdiga ägghalvor. TOPPEN!!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Lasse7330
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Bra service på restaurangen. Personalen noga med att gästerna satt med bra avstånd nu i Covid19 - tider. Snygga uppläggning och fantastiskt god lax men... Var den lokalt fiskad ? Hade gärna sett mer lokala och säsongsbetonade råvaror i menyn. En stor miss var att det serverades fläskkött i en av rätterna trots att jag sagt till om det. Dock kom ersättning snabbt ut på bordet.
Frukosten jättefin och kanonservice och här fanns lokala råvaror markerade.
Inte omöjligt att vi kommer tillbaka.

Datum för besöket: juli 2020
Tack evae258
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Skabbigt och nergånget ställe. 109:- för en riktig skitlunch som serverades med oinspirerad sallad och en bit torr formfranska. Välj något annat ställe

Datum för besöket: juli 2020
Tack thomaslR6469SO
Omdömet skrevs 12 december 2019 från mobil enhet

Mycket god mat. Här lägger man sin själ i matlagningen - både för lunch och middagar. Menyn är lagom och alla hittar något.

Datum för besöket: december 2019
Tack Backis63

Resenärer som tittade på Öjaby Herrgård tittade också på

Växjö, Kronobergs län

Besökt Öjaby Herrgård? Berätta vad du tyckte!