“Tråkig, massproducerad sushi”
Omdöme om Chili & Wok

Chili & Wok
Rankad som nr 99 av 120 Restauranger i Växjö
Kök: Asiatiskt

Här var det som Covid upphört helt! Trångt och kö!
Det enda var att borden blivit färre då stolar plockats bort.
Maten höll också låg nivå! Upplevde tallriken och glaset som dåligt diskat.
Nej hit går jag inte igen.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack grodanper

Omdömet skrevs 25 november 2019

Lite stimmigt men gott om sittplatser.
Bra att komma innan 12 eller efter 13 då den mesta lunchrusningen är över.

Datum för besöket: november 2019
Tack Birgitta R
Omdömet skrevs 23 mars 2019 från mobil enhet

Dåligt utbud, inte särskilt gott. Knasig åldersindelning på priset, vår lilla 8-åring som bara åt 2 friterade kycklingbitar fick betala lika mycket som ett flera år äldre barn. Kaffet som skulle ingå var slut, de gjorde inte nytt trots att det var tjugo minuter till stängning och ganska många kunder. En personal som höll på att städa började boxas högljutt mot en dörr, ja rena rama cirkusen. Nej tack!

Datum för besöket: mars 2019
Tack Havannun
Omdömet skrevs 4 november 2018 från mobil enhet

Idag skulle jag, min sambo och vår 3 åriga son till Ica maxi. Men eftersom det var lunchdags så bestämde vi att luncha. Sonen vill äta på chili & wok, där vi många gånger lunchat.
Jag köper en barnbuffe till honom där, sambon beställer på Grilleriet och jag som ätit sen frukost är inte hungrig utan nöjer mig med att dela en dricka med sonen.
Redan i kassan på chili & wok blir jag ifrågasatt om jag bara ska ha en barnbuffe. Ja säger jag. Jag o sonen plockar den maten min son brukar vilja ha. Vårrullar, bläckfisk, friterad fisk,kyckling,nudlar och ngr bitar sushi. JA min 3 åring äter sushi! Vi går o sätter oss och sonen börjar äta. Han deklarerar att han inte vill ha sin sushi idag. Ok säger jag men mamma kan äta den. Han ber även om mer kyckling. Vilket jag går o hämtar till honom.
Sen kommer personalen o skäller ut mig högt o ljudligt för att jag äter av min sons mat ( sushin Han inte ville ha). Jag försöker förklarar för personalen men han fortsätter , NEJ du äter hela tiden hela tiden! Det får man inte göra. Det är barnmat o har kostat 50kr.
Jag förstår att folk kanske utnyttjat deras systemet MEN dom borde kunna läsa av kunder bättre. OM jag jag velat ha mat hade jag köpt till mig själv. Att jag åt det som annars skulle kastats eller ätits av min son är väl bra för alla, pga matsvinn etc. Men nej om sonen inte åt det så skulle det kastas.
Jag återkommer INTE. Så förnedrande att bli utskälld inför en hel restaurang och på felaktiga grunder! Särskilt eftersom jag ätit så många gånger hos dom och inte är det som medvetet gör fel/ eller utnyttjar.
Min son blev ledsen o säger - men mamma man ska ju dela med sig !? Sen ville inte sonen äta någon mat alls. Vi fick duka av o lämna/slänga allt. Nu sitter vi här hemma ledsna och förnedrade.
Ja chili & wok , nu förlorade ni en hel familj som kunder. En ursäkt borde vi iallafall kunna få!!

Datum för besöket: november 2018
5  Tack Camilla N
Omdömet skrevs 29 maj 2018

Jag tänker bland annat på deras egna kommentar: "Här väntar en smakupplevelse utöver det vanliga." Njae! Det smakar som en rätt typisk, svensk "Kinamats-buffé".
Varken sämre eller bättre av det Jag har att jämföra med.
Men nu är det tredje, så kallade, Kinamat-stället i Växjö som ej längre verkar gilla det här med avhämtning.
Som gammal köks-räv så trodde jag i min enfald att de skulle tycka det var lika bra, om ej bättre, med avhämtningskunder än med sittande. Men så verkar ej vara fallet.

Döm om min förvåning när jag denna gång, av 5 gånger totalt, ej fick en liten extra form till riset. Jag fick endast en 3-facksform och där fick jag ej plats med speciellt mycket även om riset bara upptog ett mindre fack.
85:- för att ej kunna äta sig mätt...det var dyrköpt mat, anser Jag.

Så nu skippar Jag det här med "KINAMAT" för AVHÄMTNING...i alla fall i Min hemstad VÄXJÖ.

Datum för besöket: maj 2018
Tack Stefan P

Resenärer som tittade på Chili & Wok tittade också på

Växjö, Kronobergs län

Besökt Chili & Wok? Berätta vad du tyckte!