Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com128 US$
Priceline128 US$
eDreams128 US$
FindHotel128 US$
Trip.com145 US$
Omdömet skrevs 11 augusti 2021

Har någon hört talas om ”Sola i Karlstad”? I så fall har hon förmodligen flyttat till Växjö och jobbar numera i receptionen på Elite Park Hotell. Hennes riktiga namn är Matilda. Åtminstone tycker min fru och jag det, då vi än en gång nyttjade detta utmärkta hotell. Det blir säkert fler besök, eftersom staden även har ett suveränt hockeylag. Alltså både hotell och hockeylag av högsta kvalitet – plus Matilda!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack 324percyp
Omdömet skrevs 25 juli 2021 från mobil enhet

Positivt överraskad av ett superfint superiorroom.
Frukosten var riktigt bra, allt var fräscht och vi saknade absolut ingenting fem av fem på den. Centralt och bra parkeringsmöjligheter i närliggande parkeringshus. nästa gång i Växjö blir det detta hotell

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Sunshine27718309508
Omdömet skrevs 16 november 2020

Vi var i Växjö för en begravning, åtta personer varav 2 små barn. Vi hade förstås stort behov av att samlas och få umgås på denna resa. Vi blev oerhört positivt bemötta! Personalen gjorde allt de kunde för att underlätta för oss och göra vistelsen positiv för alla. Det fanns umgängesytor där vi kunde träffas och barnen kunde röra sig. Det gjorde oss alla glada. Vi hade möjlighet att värma mat åt barnen. De två tvååringarna, som först var skeptiska till att bo i andra sängar än sina egna, ville sedan inte åka hem utan stanna kvar längre! Rummen var fräscha och okonventionellt möblerade, med sköna sängar och två fåtöljer i varje rum! Många förvaringsmöjligheter, utrustning för att göra fika och ett lugnt men centralt läge. Bra parkeringsmöjligheter. Frukosten var en riktig höjdare, där fanns allt vi kunde önska - gravlax för de äldre och pannkakor för de yngsta och allt däremellan. Sköna möbler som var ordentligt utspridda och bra rörelseyta för de små. Leksaker hade de med sig själva, men annars fanns allt!

Datum för vistelsen: november 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack Margaretha L
Omdömet skrevs 25 februari 2020 från mobil enhet

Vi var ute endast några dagar innan vi skulle övernatta där en natt mellan lördag och söndag. Och fick tag på ett superior rum till vettigt pris. För att vi var medlemmar i Elite Hotels så stannade priset på ca. 1100 sek.
Rummet var mycket bra med minibar/kylskåp och kaffebryggare med tillhörande kapslar. Stort och fint badrum med dusch.
Det fanns mycket att välja på vid frukosten och allt var mycket gott.
Det enda vi störde oss lite på var att vi hamnade i Annexet. En byggnad vid sidan om vilket gjorde att nån fick gå utomhus ca. 100 meter för att komma till frukost, reception och andra faciliteter på hotellet. Till exempel bar, restaurang och spa. Detta ledde bland annat till att vi inte nyttjade något av dessa. Detta berodde även på att det var ett riktigt busväder då vi bodde där.
Men rummen i annexet var troligtvis av samma goda standard som i huvudbyggnaden.
Jag tycker kanske att man borde fått info om var man hamnade i samband med bokningen. Och att det då borde bli ett något lägre pris i annexet. Det vet jag ju inte i fall det är så eller ej.
Nästa gång, ifall det blir någon, så ska jag försäkra mig att jag hamnar i huvudbyggnaden.
Annars var vi mycket nöjda med vår vistelse på hotellet.

Datum för vistelsen: februari 2020
1  Tack MrFire
Omdömet skrevs 10 februari 2020

Bra service. Bra frukost. Stort rum. Vi skulle besöka konserthuset som låg vägg i vägg, perfekt. Nära till allt. Trevlig stad och förhållandevis stort utbud på fikaställen, pubar och aktiviteter. Besökte smålandsmuseet där vi även åt en god lunch.

Datum för vistelsen: februari 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden