Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com128 US$
Priceline128 US$
Travelocity127 US$
ScandicHotels.com128 US$
Etrip132 US$
Omdömet skrevs 19 april 2022

Datum för vistelsen: april 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Sara Svensson, Other på Scandic Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2022

Omdömet skrevs 19 mars 2022 från mobil enhet

Som rubriken antyder så är det ett medelmåttigt hotell men med ett utmärkt läge om man ska på evenemang eller idrottscuper eftersom Arenastaden ligger en kvarts promenad bort.
Även den shoppingbenägne får sitt genom Grand Samarkand och många andra affärer i området och sen finns det en uppsjö av restauranger (mest snabbmat) att välja på.

Hotellet är slitet men rummet kändes fräscht iallafall.
Två nerfällbara sängar gör att det får plats fyra personer i ett standardrum även om det är trångt.

Badrummet kändes fräscht och det fanns gott om plats för necessärer.
Tvål och schampo är av märket Face och lämnar inte några större avtryck på doftskalan.

Finns även en liten pool som såg trevlig ut men som vi inte utnyttjade.

Servicen var bra överlag.
När vi kom tillbaka på kvällen så beställde vi dricka i baren/receptionen och satt och snackade lite.

Sängarna och kudden passade inte mig alls.
Sängen var upphöjd på mitten vilket gjorde att man rullade ut på kanterna och kudden var platt som ett frimärke(nästan iallafall).

Frukosten var bra där äggröran stod ut mest med sin krämighet och lena smak.

Hotellet ser väldigt tråkigt ut på utsidan men är desto trevligare på insidan och jag
kan absolut tänka mig att bo här fler gånger i framtiden.

Rumstips: Finns gott om parkeringsplatser, iallafall när vi var där.
Datum för vistelsen: mars 2022
Tack Kai S
Sara Svensson, Other på Scandic Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2022

Tack Kai för er rating och review!

Vad trevligt att ni är nöjda med er vistelse och fann både rum, mat och personalens service till belåtenhet.
Ja vår fasad behöver sig ett lyft men våra gäster blir positivt överraskade när de kommer in och se lobby och övriga rum.

Varmt välkomna tillbaka :)

Omdömet skrevs 19 februari 2022

Datum för vistelsen: februari 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Sara Svensson, Other på Scandic Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2022

Omdömet skrevs 1 februari 2022 från mobil enhet

+ Superfint städat i alla 3 rum jag bott i under Januari.
+ supernära ett shoppingcenter.
+ Bra personal.
+ Bra parkering

Minus:

- Inte så kul frukost när det gäller bröd, pålägg och youghurt. Ingen smoothie eller liknande. Det såg lite ut som det var mycket att välja på men när man väl skulle ta var det inte det

- Otroligt kallt på rummen. Ena rummet hade dom tejpat igen vädringsfönstret och i det andra så gick inte vädringsventilen att stänga helt så det blåste in.

Datum för vistelsen: januari 2022
Restyp: Reste i arbetet
Tack CactusLo
Sara Svensson, Other på Scandic Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2022

Tack så mycket för er rating och review!

Vad kul att ni uppskattade personals service och fann både rum och hotellets placering till belåtenhet.

Det var inte bra om ni fann det kallt på rummet, så ska det inte vara. Sa ni till i receptionen? Annars gör gärna det omgående om det inträffar igen, så att receptionen kan åtgärda.

Varmt välkommen tillbaka :)

Omdömet skrevs 27 januari 2022

Datum för vistelsen: januari 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Sara Svensson, Other på Scandic Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2022