FindHotel
Expedia.com108 US$
Travelocity108 US$
Orbitz.com108 US$
Omdömet skrevs 28 maj 2022

All personal var mycket trevliga och tillmötesgående.
Man får komma ihåg att detta är en gammal byggnad så det knarrar lite här och var.
Jag föredrar lite nyare och fräschare hotell men det är ju en smaksak.
Rummet vi fick kändes lite som en cell. Kalt på nåt sätt. Den extra kudden som fanns låg helt öppet längst upp på ett hyllplan. Hade föredragit om det fanns en garderob där den låg lite skyddad iaf.
Dimmer borde funnits på sänglamporna för att få lite mer mysbelysning. I övrigt kan rummet kanske fräschas upp litegrann. Sängen var väldogt skön och vi sov gott vilket ju är en av de viktigaste sakerna.
Frukosten var mycket bra och det fanns mycket att välja på. Att det fanns pannkakor var för mig en klar favorit.
För en natt var det helt överkomligt.

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack Loveflowcharmtrollet
Helen Bäckstedt, Hotelldirektör på Elite Stadshotellet, Växjö, svarade på det här omdömetSvarade 1 juni 2022

Tack för att du tog dig tid att återkoppla dina intryck efter vistelsen hos oss. Vi uppskattar både de positiva och de som har förbättringspotential. Vi driver Växjös äldsta hotell med anor från mitten av 1800-talet vilket skapar en speciell atmosfär som vi har strävat efter att behålla trots att hotellet har byggts om och byggts till genom åren. De olika ombyggnationerna innebär att det finns en mängd olika rumstyper i olika stilar att välja mellan. Vi hoppas vi får hälsa välkommen åter i framtiden.

Omdömet skrevs 31 mars 2022

För nästan 2000 kr natten fick vi "utsikt " över takläggarna. Dessa rummen bör ligga med utsikt utpt inte inåt en sliten innergård, besviken. Vi fick inte bjuda vår pluggande dotter på hotellfrukost då vi (1person) skulle överbelasta köket.

Datum för vistelsen: mars 2022
Tack nille682022
Omdömet skrevs 23 mars 2022

Ett av de bättre hotellen i Växjö. Kanske det bästa och även det äldsta. Rent och fräscht. Smakfull inredning. Mycket bra frukostutbud. Centralt läge och en bra utgångspunkt. Var här med familj våren 2022.

Datum för vistelsen: mars 2022
Tack giagmouridis
Omdömet skrevs 12 december 2021

Fräscht hotell med oväntat skön säng. Lite hög ljudnivå från puben utanför fönstret, vilket gör att bättre ljudisolering vore önskvärt. Även snöröjningen fram emot småtimmarna var omöjlig att inte höra.

Datum för vistelsen: december 2021
Tack Mike12345AB
Omdömet skrevs 28 november 2021 från mobil enhet

Läget på hotellet är centralt och bra och rummet vi fick var stort och rymligt, men hotellet är mycket lyhört, det ställdes i dörrarna och trafik och musik som spelas från pubar o barer långt in på småtimmarna gör det omöjligt att sova. Kuddarna var en katastrof och täcket var tungt som bly. Sängarna var mjuka och gungaiga, vände partnern sig så vaknade den andra direkt. Toan precis intill sovrummet var ingen höjdare. Men....
Frukosten var bra och hotellpersonalen trevlig och tillmötesgående!
Bra med gratis parkering på torget!

Datum för vistelsen: november 2021
Tack 17annmarim