Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com130 US$
eDreams130 US$
Priceline130 US$
Travelocity130 US$
Orbitz.com130 US$
Omdömet skrevs 12 juli 2018

Här är det fint att sitta vid sjön och äta eller fika. Dom har gott bröd och kakor till fika. Om man vill kan finns det också mat att äta. Vill man ligga över en natt så är det ok. Sjön som ligger där är fint att titta på.

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack hjalmis
Omdömet skrevs 11 juni 2018

Vi bodde här en natt på genomresa, men hade gärna stannat någon dag till. Läget är bra om man vill ta sig till Växsjö och hotellet ligger dessutom precis intill en sjö. Vi såg ingen badplats, men det var mysigt att sitta vid sjön på kvällen. Tyvärr fanns det inga självklara stråk att ströva runt sjön på och hotellet ligger ganska nära vägen.

Rummet var mycket mysigt och hade allt vi behövde och lite till. Vi hade en liten egen balkong att njuta av kvällen på. Sängen var bra och rum och badrum var fräscht. De har dessutom en tydligt ekologisk profil som vi uppskattar.

Tyvärr har hotellet ingen restaurang, utom vid särskilda tillställningar så vi åt innan vi ankom på kvällen. Men frukosten var helt fantastiskt! Mycket att välja mellan och mycket lokalt och egentillverkat. Den egna nutellan var underbart god! Hade jag bott i närheten hade jag gärna åkt dit och bara ätit frukost - den är värd en resa!

Datum för vistelsen: juni 2018
1  Tack Anna A
Omdömet skrevs 21 maj 2018 från mobil enhet

Sconesbuffén är verkligen värd sitt pris!
Trevlig och lyhörd personal som hela tiden ser till att scones och fika buffén ser fin och väl påfylld ut.
Allt är hemlagat från scones till små egna kakor och tårtor.
Perfekt som en söndags brunch när man inte vill äta så tungt.
En liten oas 5minuter utanför centrum. Rekommenderas starkt

Datum för vistelsen: april 2018
1  Tack JohanPeTe
Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Fin o trevlig miljö! Bra service med bra personal som plockade fram så det var fräscht hela tiden på sconesbuffen! Mycket gott att välja på till ett bra pris! Rekommenderas verkligen men kom i tid för att få bord!

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack lindgrenann
Omdömet skrevs 27 december 2017 från mobil enhet

Om någon frågar, ska vi åka till Toftastrand då blir man glad!
Det är ett ställe man ser fram emot att besöka. Atmosfären, doften av kaffe, goda bakverk, utsikten.
Att sitta ute på våren och sommaren men den vackra sjön som utsikt känns ledighet, semester, även om det bara är för en stund. En trevlig och mysig stund som får oss att vilja komma tillbaka.
Ett litet minus är, det ska finnas grädde till kaffet! Den finns när man frågar.

Datum för vistelsen: september 2017
1  Tack ellinorb723
Jessica G, Ägare på Toftastrand Hotell & Konditori, svarade på det här omdömetSvarade 28 december 2017

Hej!
Tack för det fina omdömet. Det gläder oss mycket att vårt kafé är uppskattat. Vi använder oss av så mycket kravmärkta produkter som möjligt och även närproducerat. Det är roligt att det uppskattas.
Välkommen tillbaka
Mvn