“Gott men mellanmjölk”

Ernesto Pizzeria & Ristorante
Rankad som nr 14 av 146 Restauranger i Kalmar
Kök: Italienskt, Pizza
Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Gott men mellanmjölk! Hade högre förväntningar då Italien genomsyrade restaurangen! Lite loj stämning och lika lagom var maten som inte gav det där lilla extra, mmm… vad gott! Lite mer glädje i allt tack!

3  Tack 650hansk

Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Går hit flera gånger om året. Om det inte blir pizza faller valet på tryffel/sparris-pasta. Ernesto är alltid vänlig och det dröjer sällan länge innan vi får bord. Men under högsäsong kan det dröja längre innan beställning tas upp. Bemötandet från servisen oftast klanderfritt, även om det alltid är trevligt att få någon av de mer rutinerade som kommer och tittar till och häller upp.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Lejbe
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Var där en torsdagskväll i slutet av juli 2021.
Rätt okej pasta/pizza restaurang i centrala Kalmar. Tyvärr tog de inte emot bords reservering i förväg, så vi fick gå dit för att köa för ett bord. Det kändes lite oproffsigt att behöva köa för ett bord. Kändes mer som att ägaren för restaurangen ville ha en kö för att stället skulle verka populärt. Bordstillsättandet kändes mycket oeffektivt och restaurangen hade säkert kunna ta emot fler gäster med bordsbeställning.
Vi fick dessutom vänta mycket länge innan vi fick beställa. Maten, Rigatoni med oxfiléstuvning med gorgonzola sås smakade mycket gott, förutom några broskbitar i köttet. Drickan till maten (öl) fick vi påminna om att vi beställt, en stund efter att maten serverats.
Vet ej hur stället fungerar offseason, men undvik det under högsäsong, då de inte klarar av att ta hand om sina gäster.

Tack MrFire
Omdömet skrevs 29 juli 2021

Jag förstår att det är lätt att falla i blaséns tecken när det är gott om kunder men bemötandet var nog det sorgligaste jag upplevt.

3  Tack 864ingridm
Omdömet skrevs 22 juli 2021

Mycket trevlig uteservering, kunnig och professionell personal. Vi åt pasta och pizza, och båda rätterna var mycket goda. Ingen kändes stressad trots att många väntade på bord utan vi kunde ta den tid ville.

Tack annasern

Resenärer som tittade på Ernesto Pizzeria & Ristorante tittade också på

Kalmar, Kalmar län

Besökt Ernesto Pizzeria & Ristorante? Berätta vad du tyckte!