“Så sjukt dåligt”

Krögers Pub & Restaurang
Rankad som nr 31 av 142 Restauranger i Kalmar
Beskrivning: Pub & Restaurang Krögers slog upp portarna mot Larmtorget i hjärtat av Kalmar år 1993 och blev tidigt den naturliga mötesplatsen för såväl Kalmariter som hitresta besökare. Mycket har hänt genom åren och senast i februari 2011 gjordes en renovering samt utbyggnad av Krögers lokaler. Detta resulterade i en ny fräsch restaurangdel samt ett nytt lyft för köket. Med Kalmars största uteservering och fantastiska stämning är det på Krögers människor möts och umgås. På sommaren har vi ett skönt häng i barerna och på vår stora uteservering. Som en del av Pub & Restaurang Krögers vision renoverades köket under år 2011 vilket förde gästerna närmare kockarna. Stort och tydligt fokus lades vid närproducerade, säsongsbaserade och ekologiska råvaror. Maten ligger numer i fokus på Krögers, och vi lägger stor vikt vid att kunna erbjuda alla besökande till Kalmar något som uppskattas och överraskar. Det skall kännas naturligt att bege sig till Krögers Pub & Restaurang vid alla skeden i livet. Krögers Pub & Restaurang har befunnit sig på Larmtorget i över 23 år. Varje gästupplevelse bidrar till att göra oss bättre och erbjuda ett bättre koncept. Vi hoppas ni uppskattar vår vision och vill följa med oss på resan mot att utveckla nöjeslivet i Kalmar till något utöver fantastiskt.
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Blev snabbt visad till bords. Menyn såg lockande ut, beställning togs snabbt.
Men sedan..... lååång väntan på dryck och mat.
Stans bästa fish and chips enligt menyn! Jag undrar kan det bli sämre? Massa panering men vart fanns fisken?
Okryddad halv kyckling och bränd paella. Förstår varför servitrisen inte fråga om det smaka bra! Absolut ingen service överhuvudtaget.

1  Tack Mumsaren

Omdömet skrevs 28 juli 2020

Super service, och appen funkar innan du hinner beställa. Klart värt ett besök om du vill uppleva utelivet i Kalmar.

Tack Samotskaune
Omdömet skrevs 28 juli 2020

En knappt halvfull restaurang. Så antalet gäster går inte att skylla på. Först glömdes vi bort, fick vänta 20 min på att beställa. Väntar sedan ca 40 min på maten. När sällskapen som kommit efter oss börjar få sin mat ser en annan servitris än vår att vi reagerar. Hon frågar vem som hjälpt oss och går och hämtar henne. Hon kommer efter flera minuter, säger bara ”kommer ni ihåg vad ni beställde” inte ett ursäkta eller någon slags förlägenhet eller förklaring. Kan inte recensera maten för vi gick...

1  Tack Domdomeri
Omdömet skrevs 23 juli 2020

Lång tid mellan beställningarna och leverans. När vi får maten så får vi inte vinet vi beställt till och när vi frågar så är det glömt.
Appen funkande bättre.

Kan bli bättre, men tror #coronavirus bidrog

Tack L9916DKdanielg
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Besökte krögers för att avsluta kvällen, beställde vin för modligen det billigast som fanns, aperolspritz som smakar gud vet vad, prosecco och fick asti cinzano, mojito och det va citron juice med is och mer okunnig personal är svårt att hitta, det en som ger en stjärna är läget och lokalen resten är bara att glömma

2  Tack niklasj390

Resenärer som tittade på Krögers Pub & Restaurang tittade också på

Kalmar, Kalmar län
Kalmar, Kalmar län

Besökt Krögers Pub & Restaurang? Berätta vad du tyckte!