“Middag”
Omdöme om Kalmar Kött & Bar

Kalmar Kött & Bar
Rankad som nr 5 av 161 Restauranger i Kalmar
Beskrivning: Efter otroligt många år i branschen gör nu det kända krögarparet Helén & Jörgen comeback i Kalmar! Trots att Kalmar är en av Sveriges mest restaurangtäta städer kände de att något saknades – En riktigt köttkrog! Då väcktes lusten att starta nya Kalmar Kött & Bar. Ett helt nytt koncept med fokus på lokala råvaror och ordentliga kötträtter på menyn! Under många år har Jörgen Rasmussen fokuserat på närodlat samt varit matambassadör för Öland, som sådan har han saknat en riktigt köttkrog. Nu har Helén och Jörgen öppnat ett riktigt kötthus, där de erbjuder bland annat riktiga hamburgare
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Åt en 3-rätters middag på påskaftonskvällen. Väldigt god mat med lagom portioner till ett bra pris. Bra service, trevlig personal och en gemytlig stämning i restaurangen.
Kan verkligen rekommenderas.

Tack Linda P
jill w, Chef på Kalmar Kött & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 11 juni 2018

Tack för det fina omdömmet Linda!
På återseende

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Jag och en kollega var här igår, en tisdagskväll i Kalmar. Vi var i Kalmar då vi skulle på konferens och skulle ut och äta en bit mat kvällen innan. Vi fick syn på detta ställe utifrån och såg att det satt mycket folk där inne. Vi åt varsin hamburgare och drack varsitt glas rött. Gott, inga konstigheter och trevlig personal. Det var en god stämning på alla gäster, alla verkade ha en trevlig kväll.

Tack Caroline C

Så roligt att ni hade en trevlig stund hos oss, Caroline!

Varmt välkommen åter.

Omdömet skrevs 2 februari 2018

Åt middag i onsdagskväll! Trevligt mottagande. Efter en supergod huvudrätt (kommer inte ihåg namnet men jag beskriver det som fläskfilé med krispigt täcke, potatisgratäng och supergoda kokta grönsaker på morotspuré samt tre såser). Rekommenderades ett glas rött som passade perfekt. Allt så perfekt så jag ville testa efterrätten. Valde chokladpudding med hallon, men den var mycket mer än så. Inne i en mörk chokladboll fanns den godaste pudding. Färska hallon, hallonmousse och kakbitar toppades med varm hallonsmak om severades vid bordet. Lyriskt gott!!!

Tack Gunn-Mari L

Så roligt Gunn-Mari att höra! Ja, den desserten går inte av för hackor, det håller vi med om ;)
Välkommen till oss snart igen.

Omdömet skrevs 1 februari 2018 från mobil enhet

Kött & Bar är vad det heter. Trevlig personal och bea service, fokus på kött och fin bar. Bra läge i frimurarhuset centralt i Kalmar.

Tack schibboleth74

Tack så roligt att höra!
Hoppas att vi ses snart igen =)

Omdömet skrevs 1 februari 2018 från mobil enhet

Lunchen var bra, bra komponerad rätt och bra kött. Kockarna kan sitt jobb. Salladsbuffén var bra men inget imponerande. Inredningen är ett försök till excentrisk men som istället slår över och blir alldeles för snubbig, något som också speglar sig i personalens bemötande. De är vänliga men ser ner lite på sina gäster. Mindre gevär och mer av värmen hos någon som är duktig på sitt hantverk, tack!

Tack Kristina_987_987
jill w, Chef på Kalmar Kött & Bar, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Tack för din feedback, Kristina.
Jag har svårt att se att våra servitriser och servitörer skulle se ner på våra gäster och det är ledsamt att du kände så. Vi tar dock till oss av din kritik då vi alltid strävar efter att förbättra oss.
Inredningen är dock helt i enlighet med vad vi önskar att den ska vara.
Varmt välkommen åter.

Jill

Resenärer som tittade på Kalmar Kött & Bar tittade också på

Kalmar, Kalmar län

Besökt Kalmar Kött & Bar? Berätta vad du tyckte!