“Påskbuffe”

Restaurang & Kafé Ångkvarnen
Rankad som nr 72 av 164 Restauranger i Kalmar
Beskrivning: Vi serverar lunch alla dagar i veckan klockan 11-14. Tisdagar har vi öppet till klockan 20 och då kan du beställa från vår kvällsmeny. Alltid närodlat och ekologiskt.
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Inte värt pengarna. Stökigt och slamrigt. Strul med bokningar. Mat och dessert var ingen höjdare. Endast kranvatten ingår i priset.

1  Tack Ulrika J

Omdömet skrevs 15 februari 2018

Vad har det trevliga o mysiga kaféet tagit vägen. Det passar inte riktigt in i miljön att ni har gjort om det. Att bara komma upp och ta en fika är inte som förut.

Tack Christina J
Omdömet skrevs 8 september 2017

- Superbra service!
- Verkade även ordna barnkalas och gruppluncher.
- Bra priser, god mat och mycket för pengarna. 109 kronor för valfri rätt där en jättefin salladsbuffé, hembakat surdegsbröd och kaffe/té ingick.
- Barnmeny, även möjligt att få dagens som barnportion.
- Hembakat som var bland de godaste "köpefikat" vi ätit.
- Vacker utsikt över sundet
- Rymlig servering, inga trånga utrymmen

Tack IsabelJo80
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Lite i utkanten av centrum ligger detta fik. Hembakat på smör och bra variation av lättare luncher som serveras i en väldigt fin omgivning

Tack Elisabeth S
Omdömet skrevs 23 oktober 2016

Det tidigare kaféet på Kalmar läns museum har nu blivit Restaurang & Kafé Ångkvarnen med öppet till 14.00 varje dag för lunch och onsdagar till 20.00. Ambitioner finns och blir säkert bra när personal och rutiner trimmats in. Vid vårt besök beställde vi "Liten soppa på mandelpotatis och kaiplök med rimmad laxtartar och örter" och "Ölandskyckling med hasselbackspotatis och äppelcidersky." Soppan och laxtartaren smakade utmärkt, Kycklingen var däremot lite smaklös och Hasselbackspotaisen var blek och seg samt verkade vara lagad långt i förväg och
snabbvärmd. Dagens lunch var en buffet med fläskytterfilé och klyftpotatis som uppskattades starkt av övriga gäster. Vi skulle nog ha satsat på den istället och kommer vi framtida besök att välja dagens rätt i stället för något från menyn för vi vill gärna ge Ångkvarnen en chans eller två till för att visa att den smaklösa kycklingen med den sega hasselbackspotatisen var en engångsföreteelse.

Tack Lars B

Resenärer som tittade på Restaurang & Kafé Ångkvarnen tittade också på

Kalmar, Kalmar län
Kalmar, Kalmar län

Besökt Restaurang & Kafé Ångkvarnen? Berätta vad du tyckte!