Öppet i dag: 10:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Par

Detta var vårt första besök på Kalmar Slott, men jag kan tänka mig att göra fler besök. Det var ... läs mer

Omdömet skrevs i går
O4629NSsandrap
från mobil enhet
Självklart med ett...

...besök på Kalmar slott vare sig man bara är på genomresa eller tillbringar några dagar i Kalmar ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
vastervik04
Västervik, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 844 omdömen

Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Fin hantverksmarknad i fantastisk miljö. Hantverksmässigt mycket tomtar, ljus och smycken. Vi handlade en hel del mat. Stämningsfullt!

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack MariaI1916
EmelieN_KalmarSlott, Informationsansvarig på Kalmar Slott, svarade på det här omdömetSvarade 16 mars 2020

Hej och tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att du uppskattade ditt besök på Kalmar Slott. Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 13 oktober 2019 från mobil enhet

En väldigt unik utställning med Vincent van goghs konst och texter med stämningsfull musik till. En fantastisk upplevelse som jag verkligen rekommenderar

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Tezz68
EmelieN_KalmarSlott, Informationsansvarig på Kalmar Slott, svarade på det här omdömetSvarade 19 november 2019

Tack för att du tog dig tid att ge oss fina ord här på TripAdvisor.

Omdömet skrevs 13 oktober 2019 från mobil enhet

Besökte Van Gogh Alive utställningen på slottet. Toppen! Slottets guider gjorde ett mycket bra jobb. Vandrade sedan runt i den permanenta utställningen. Informativ och lättillgänglig. Och slottet i sig är ju jättefint! Ett måste så klart när du är i Kalmar!

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack AsaH652

Tack för ditt fina omdöme av Kalmar Slott. Vad roligt att höra att ni var nöjda med er dag på slottet. Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 10 oktober 2019 från mobil enhet

Mycket intressant både historiskt och helt klart värt ett besök även om du inte är historieintresserad.
Trevligt att strosa runt i slottsparken och bara vara.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack MadeleineK151

Omdömet skrevs 27 september 2019 från mobil enhet

Just nu är van Gogh utställningen den stora attraktionen, med sitt speciella uttrycksätt som ger en helt ny upplevelse. Glöm inte själva slottet som presenteras på ett levande och förmänligt sätt.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack p_rerikn2015
KalmarSlott, Informationsansvarig på Kalmar Slott, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2019

Hej och tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att du uppskattade utställningen och våra övriga utställningar. Välkommen tillbaka!