Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com153 US$
Priceline153 US$
CheapTickets153 US$
eDreams153 US$
Orbitz.com153 US$
Lol.travel247 US$
Omdömet skrevs 17 april 2021 från mobil enhet

Jag och min man bodde på detta hotell två nätter .Det som vi tyckte var negativt var att hotellreceptionen var bristfälligt bemannad .Dom ringde oss till och med och ville att vi checkade in innan en viss tid för sedan var receptionen obemannad?Det känns väldigt konstigt att ett hotell inte har en reception dygnet runt ?Hotellet är fint men väldigt slitet och ofräscht på rummen .Det är en vacker hotellbyggnad men slitet .Resturang i hotellet är fin men väldigt ojämn service .God mat men långsam service vi blev det ”bortglömda bordet” och vi såg andra bortglömda bordsgrannar.Bra mat men dålig service .receptionen var kombinerad med Resturang vilket inte var bra .På rummet gick en högljudd fläkt igång varje gång man gick in på toaletten.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack Mandy_Wine_Dine
Sara Carlsson, Hotelldirektör på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade för 5 dagar sedan

Hej!
Tack för du tagit dig tiden och ge oss ett betyg. på grund utav Corona har vi valt att dra ner på våra bemannade öppettider i receptionen men vi är bara ett samtal bort om det skulle vara något.
Eftersom vi inte är på plats så ringer vi alltid upp gästerna som inte kommit innan vi stänger så man får all information man behöver och om det skulle vara något man undrar över.
Vi tar till oss av förbättringsmöjligheterna och hoppas ni kommer tillbaka nästa gång ni kommer till Kalmar.

Omdömet skrevs 12 april 2021

Detta är inget stadshotell, men har samma känsla som ett klassiskt sådant. Ett antal år på nacken, lite slitet men rent och charmigt. Trevligt receptionspersonal med god servicekänsla. Enkel relax med bastu ingår.

Datum för vistelsen: april 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack uppenbarelsen2021

Hej!
Tack för du tagit dig tiden och ge oss ett super fint betyg.
Varmt välkommen tillbaka nästa gång ni besöker Kalmar!

Omdömet skrevs 13 mars 2021 från mobil enhet

Vi har bott här förr och därför ett enkelt val även denna gång. Trevligt, centralt och prisvärt. Mycket fin frukost och jättetrevlig personal. Absolut ”grädden på moset” restaurangen i bottenvåningen.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack amyzak54

Hej!
Tack för du tagit dig tiden och ge oss ett super fint betyg.
Ni är alltid välkomna när ni besöker Kalmar!

Omdömet skrevs 3 januari 2021

När man öppnar dörren till hotellet möts man av en sur lukt av ostädat restaurang kök. Stink av gammal matos följer en upp till rummen på andra våningen. I entrén står en ombyggd motorcykel med löjligt ful lackering. Dessutom är det ett sneek bygge på japansk motor. Varför den står där är svårt att förstå. Rummen är slitna och detaljer är trasiga. Fläkten i badrummet är trasigt och skapar ett brummande som garanterat håller dig vaken. Rummet är eftersatt och trist. Personalen i baren hälsar besvärat och ointresserad... Speciellt den långa kortklippta, tatuerade killen i baren. Han borde söka ett jobb där han inte har kontakt med gäster. Frukosten är under standard. Bakeoff bullarna är obakade...!!? Maten är gammal och stel, har legat ute ett tag...
Boka inte rum på Frimurarhotellet i Kalmar om du vill ha en bra vistelse i en skön stad som Kalmar.

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack 639finnt

Hej
Tack för att du ger oss feedback på din vistelse.
Vi tar till oss av dina synpunkter gällande förbättrande.
Vårt val av inredning är något vi aktivt valt och tycker är väldigt fina som även sticker ut.
Vi vill be om ursäkt för att personalen i baren, vi brukar gömma honom i köket där av kan uppfattats som mindre engagerad men vi tar till oss och för detta vidare.
Må gott!

Omdömet skrevs 14 november 2020

Möttes av en gul och en vacker byggnad på väg ifrån parkeringen 200 meter ifrån hotellet. Incheckningen gick fantastiskt fort efter att hört allt på felfri Engelska till en enerverande Tyska som inte förstod skillnaden av att bo mot järnvägssidan eller nöjessidan och fördel eller nackdel av dessa. De två flickorna delade sig och vi fick en snabb och vänlig incheckning då vi hört allt :)
Rummet var rymligt och trevligt. Har man nu oturen att hamna under lokalen ovanför där män i frack o lackskor dunsar runt i timmar så är timmarna innan man ska göra stan aningen påfrestande och gränsen till galenskap :(
Men ett varmt rum, sköna sängar och bra tv utbud. Tyskan hade en poäng, torget där allt händer gör att man njuter av de öronproppar som finns på rummet men det är helt ok. Tur dansen från De som murar lite varstans slutade vid 19 tiden för annars hade man blivit galen mot det festande som var under natten.
Nu kommer vid till det som sticker ut rejält på detta trevliga hotell, frukosten. Man börjar med en mycket generös buffé, Coronasäkrad med avstånd, anvisningar osv. Det är något unikt, allt är som man önskar med det mer kyliga och bröd osv. Det som sen gör att mätaren slår i botten och snurrar sig runt stoppnålen är den varma sidan <3
Kära nån, e det här sant, denna ÄGGRÖRA!! Den är gjord i Paradiset av Änglar :)
Ätit sååå många och har några favoriter men det finns ingen som ens kommer i närheten av detta mästerverk någonsin EVER. Toppa denna kärlekskavalkad med med picklad rödlök, ost eller räkor av rang :))
Man är i 7e och inte nog med allt gott man upplevt så får man syn på en ansenlig hög med plättar.
Plättar, vem i hela friden gör plättar idag?? Ja då, dessa är hemmagjorda, tro det eller ej men så är fallet, hemmastekta o så goda att man ångrar sig djupt att man inte började från andra hållet :))
Säger bara en sak, ska bo på detta hotell VARJE gång jag närmar mig Östkusten och bodde jag i denna fina stad skulle jag äta deras fantastiska frukost så fort det gick, 109 kr för denna kulinariska upplevelse är ett KLIPP utan dess like i Modern Tid :)
Total full pott av kärlek och poäng <3<3<3

Rumstips: En sida mot järnväg en mot torget med nattliv så den är svår.
Datum för vistelsen: november 2020
Tack Jörgen B

Hej!
Tack för du tagit dig tiden och dela med dig av din vistelse hos!
Din berättelse värmer oss i personalen.
Välkommen tillbaka nästa gång ni besöker Kalmar