Omdömet skrevs 5 oktober 2020 från mobil enhet

Utger sig inte för att vara ett lyxhotell, men ordentligt eftersatt.
Känslan av att bo på hotellet påminner om att övernatta i ett dödsbo. Alla ni som varit på många hus-/lägenhetsvisningar vet vad jag menar. Mäklaren har inte ansträngt sig för att ”styla” innan försäljning.

Man möts av en smått kväljande doft. Möbler, textiler och konst i en konstig blandning som verkar inköpt på loppis.
Små akuta renoveringar gjorda för att det ska vara möjligt att bo där, men annars inga förbättringar de senaste 40 åren.
Det är städat, men man upplever det ändå som smutsigt.

Som extrasäng hade de lagt en skyddsmadrass samt lakan direkt på soffan, vilket inte kändes helt fräscht.

Bilder från hotellets hemsida är betydligt finare än hur det ser ut. Se uppladdade bilder.

Tror vi betalde ~1500/natten. Vilket kändes på tog för högt.

Frukosten var bra, och trevlig personal!

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack Schrogler
Omdömet skrevs 9 september 2020 från mobil enhet

...men duger gott för bara en övernattning. Läget är verkligen centralt och nära till nattparkering, 18.00-9.00 är det fri parkering på flera gator och parkeringsplatser i centrum. Hotellet känns som ett äldre stadshotell. Sängarna i vårt rum var nya men väldigt mjuka så man riskerar att rulla ur sängen. Frukostbuffén innehåller allt man kan önska sig av en svensk hotellfrukost, dock något förvånande med buffé i dessa coronatider.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack vastervik04
Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Trevlig kille i receptionen. När vi sedan kom upp till hotellrummet fick våra ögon vila på en stor tavla över en av sängarna, (lite smått läskig bild av Gustav). The master bed var bekväm men bäddsoffan samt extrasängen var lite knakiga och mindre behagliga. Overall var rummet trevligt, men luktade lite illa (nästan lite avlopp). Frullen var smarrig då jag förtärde goda plättar med fake-Nutella. Läget var även mycket bra mitt i centrala Kalmar omgiven av trevliga restauranger och butiker.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack kareengreen
Sara Carlsson, Gästservice/reception på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2020

Hej!
Tack för din feedback efter er vistelsen hos oss.
Alla våra rum är olika inreda och ett ut av de största rummen har som du skriver en stor tavla av Gustav Vasa och just i år tycker vi det är lite extra roligt att vi har den då det är 500 år sen han gjorde entré i Kalmar.
Våra bäddsoffor och extra sängar är något vi håller på och jobba med och uppdatera, så nästa gång ni kommer till oss hoppas vi ni kommer uppskatta dessa och gällande lukten ska vi genast kolla upp vad det kan varit.
Roligt att ni gillade vår frukost (vi har aktivt valt bort Nutellan och erbjuder Nugatti istället för att inte servera palmolja baserade produkter) samt vårt läge i stan med allt vad den erbjuder.
Ha en fortsatt fin sommar!
Med vänliga hälsningar
Sara

Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Tänk att ha bott 2 nätter på hotellet och inte ha lyckats få plats i restaurangen. Vi 2 känner oss diskriminerade som inte kunde få ett bord då alla 2-bord var upptagna men alla 4-bord stod tomma, var inte bokade då detta inte går utomhus????????
Vi var alltså inte välkomna?

I coronatider är det bra avstånd mellan borden (får dock äta frukost vid ett 4-bord)
MEN pass på kön in till restaurangen och hotellet, den går inte att passera varken in eller ut. Har aldrig sett större skräckexempel i coronatider??????!!!!!!!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack smi22456
Sara Carlsson, Gästservice/reception på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Hej!
Tack för att du ger oss feedback på din vistelse.
Vi rekommenderar alla våra gäster på hotellet att man bokar bord i vår restaurang som är väldigt välbesökt speciellt under sommaren och helger.
Nu under sommaren har det varit väldigt speciellt, i och med att corona har vi valt att ha glesare mellan våra bord och vi gör allt vi kan för att alla våra gäster ska få plats och möjlighet att komma och äta. Vi vill verkligen inte diskriminera någon utan alla är välkomna dock, kan de vara så att man får vänta en liten stund och börja vid borden inomhus fram tills ett bord ute finns ledigt. Vet att ni blev erbjuda detta, tråkigt att ni inte kunde tänka er det, då borden ute redan var folk som satt på tur.

Under frukosten så är det fri placering då det inte är lika många gäster i rörelse som vi har under kvällen när restaurangen, men då får man passa på och sitta på de bord man önskar.

Ni är varmt välkomna till oss nästa gång ni besöker Kalmar.

Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Hotellet har perfekt läge, 3 min promenad från stationen. Frukostbuffén var helt ok och rummen var rena.

Men... ljudet från barerna utanför gör det omöjligt att ha fönsterna öppna även på en tisdagskväll. Rummen har ingen AC och blir väldigt varma en solig dag även om det bara är 20 grader varmt ute. Vi bodde dessutom mitt emot städskrubben och skrämdes vakna varje morgon av städerskornas vagn/spannslängande/dragande av dammsugarna. Rummen osar dessutom av stekfett på morgonen. Det hade också varit trevligt med en kyl och kaffebryggare i rummen.

Datum för vistelsen: juli 2020
2  Tack 581ssson
Sara Holst, Other på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2020

Hej och tack för att ni har tagit er tid att ge oss feedback ifrån er vistelse hos oss

Det är ju just att vårt hotellet är så centralt belägen och också som vi beskriver oss själva på vår hemsida "hjärtat av Kalmar, mitt emot centralstationen och i direkt anslutning till Citykärnan med restauranger, pubar och shopping"
Det är svårt att utesluta ljudet ifrån utelivet särskilt på sommaren.
Vi vet om att rummen blir varma under sommaren då det är en gammal byggnad som gärna stänger inne värmen därför har vi utrustat varje rum med en fläkt som kan göra natten behagligare i väntan på att i framtiden hoppas kunna sätta i AC.
Vi har också lagt öronproppar i alla våra rum ifall man känner att man behöver hjälp med att stänga ute ljud utifrån. Vi har också dubbla glas i våra fönster som är mot torgets sida.

Vi hoppas ändå på att vi kommer ses igen nästa gång ni behöver boende i Kalmar och ber er då önska ett så kallat "tyst rum" då ska vi göra vårt allra bästa med att ge er ett rum som är mot parkens sida istället där det inte alls är lika mycket ljud utifrån.

Kaffe och The har vi istället framme dygnet runt nere vid receptionen.

Hoppas ni får en fortsatt fin sommar och ni är varmt välkomna tillbaka då vi också hoppas ni får en bättre upplevelse.
Glöm inte att notera era önskemål

Med Vänliga Hälsningar
Nathalie