Travelocity
Kostnadsfri avbokning till den 21-03-13
Expedia.com84 US$
getaroom.com108 US$
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Tänk att ha bott 2 nätter på hotellet och inte ha lyckats få plats i restaurangen. Vi 2 känner oss diskriminerade som inte kunde få ett bord då alla 2-bord var upptagna men alla 4-bord stod tomma, var inte bokade då detta inte går utomhus????????
Vi var alltså inte välkomna?

I coronatider är det bra avstånd mellan borden (får dock äta frukost vid ett 4-bord)
MEN pass på kön in till restaurangen och hotellet, den går inte att passera varken in eller ut. Har aldrig sett större skräckexempel i coronatider??????!!!!!!!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack smi22456
Sara Carlsson, Gästservice/reception på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Hej!
Tack för att du ger oss feedback på din vistelse.
Vi rekommenderar alla våra gäster på hotellet att man bokar bord i vår restaurang som är väldigt välbesökt speciellt under sommaren och helger.
Nu under sommaren har det varit väldigt speciellt, i och med att corona har vi valt att ha glesare mellan våra bord och vi gör allt vi kan för att alla våra gäster ska få plats och möjlighet att komma och äta. Vi vill verkligen inte diskriminera någon utan alla är välkomna dock, kan de vara så att man får vänta en liten stund och börja vid borden inomhus fram tills ett bord ute finns ledigt. Vet att ni blev erbjuda detta, tråkigt att ni inte kunde tänka er det, då borden ute redan var folk som satt på tur.

Under frukosten så är det fri placering då det inte är lika många gäster i rörelse som vi har under kvällen när restaurangen, men då får man passa på och sitta på de bord man önskar.

Ni är varmt välkomna till oss nästa gång ni besöker Kalmar.

Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Hotellet har perfekt läge, 3 min promenad från stationen. Frukostbuffén var helt ok och rummen var rena.

Men... ljudet från barerna utanför gör det omöjligt att ha fönsterna öppna även på en tisdagskväll. Rummen har ingen AC och blir väldigt varma en solig dag även om det bara är 20 grader varmt ute. Vi bodde dessutom mitt emot städskrubben och skrämdes vakna varje morgon av städerskornas vagn/spannslängande/dragande av dammsugarna. Rummen osar dessutom av stekfett på morgonen. Det hade också varit trevligt med en kyl och kaffebryggare i rummen.

Datum för vistelsen: juli 2020
2  Tack 581ssson
Sara Holst, Other på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2020

Hej och tack för att ni har tagit er tid att ge oss feedback ifrån er vistelse hos oss

Det är ju just att vårt hotellet är så centralt belägen och också som vi beskriver oss själva på vår hemsida "hjärtat av Kalmar, mitt emot centralstationen och i direkt anslutning till Citykärnan med restauranger, pubar och shopping"
Det är svårt att utesluta ljudet ifrån utelivet särskilt på sommaren.
Vi vet om att rummen blir varma under sommaren då det är en gammal byggnad som gärna stänger inne värmen därför har vi utrustat varje rum med en fläkt som kan göra natten behagligare i väntan på att i framtiden hoppas kunna sätta i AC.
Vi har också lagt öronproppar i alla våra rum ifall man känner att man behöver hjälp med att stänga ute ljud utifrån. Vi har också dubbla glas i våra fönster som är mot torgets sida.

Vi hoppas ändå på att vi kommer ses igen nästa gång ni behöver boende i Kalmar och ber er då önska ett så kallat "tyst rum" då ska vi göra vårt allra bästa med att ge er ett rum som är mot parkens sida istället där det inte alls är lika mycket ljud utifrån.

Kaffe och The har vi istället framme dygnet runt nere vid receptionen.

Hoppas ni får en fortsatt fin sommar och ni är varmt välkomna tillbaka då vi också hoppas ni får en bättre upplevelse.
Glöm inte att notera era önskemål

Med Vänliga Hälsningar

Omdömet skrevs 29 juni 2020

Personalen löste de frågor jag hade innan ankomst så det kändes tryggt att ge sig av på resan. Väl framme möttes vi av positiv personal som fixade allt vi frågade om och gav oss utflyktstips.
Restaurangen serverade mycket bra mat.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack EwaN243
Sara Holst, Other på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 30 juni 2020

Tack Ewa för din fina feedback

Det låter som att ni hade en toppen vistelse, det glädjer oss

Hoppas vi får se er här igen nästa gång ni behöver boende i Kalmar

Omdömet skrevs 22 juni 2020 från mobil enhet

Familjärt och mitt i centrum! Perfekt att gå hem och ta en snabb powernap! Utomordentlig service på all sätt och vis. Erbjöd cykel. Parkering till Mc. Mysiga rum. Lätt att ha att göra med.
Trevlig service! Rekommenderar!

Tack 247jeanettek
Sara Holst, Other på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2020

Tack för jättefin feedback!

Det låter som att ni hade en toppen vistelse, det gör oss mycket glada!

Vi hoppas vi får se er igen nästa gång ni behöver boende i Kalmar

Omdömet skrevs 17 juni 2020 från mobil enhet

Bodde här i tre dagar. Väldigt trevligt hotell med bra känsla. Känns hemtrevligt. Frukost buffén var liten men absolut fullt tillräcklig. Restaurangen hade mycket bra mat. Ligger bra mitt i Kalmar. Bra parkerings möjligheter. Kommer gärna tillbaka.

1  Tack annelieh_12
Sara Holst, Other på Frimurare Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2020

Tack för fin feedback

Det glädjer oss att ni trivdes här hos oss!

Varmt välkomna tillbaka nästa gång ni besöker Kalmar