“Utmärkta Gröna Sugan”
Omdöme om Gröna Stugan

Gröna Stugan
Rankad som nr 3 av 142 Restauranger i Kalmar
Kök: Svenskt

Stannar alltid till på utmärkta Gröna Stugan när vi är i Kalmar. Vi belv lila nöjda mäden här gången med löjrom, råbiff ocj sparris.
Tack för den här gången. Vi kommer tillbaka!

Datum för besöket: maj 2021
Tack Magnus G

Omdömet skrevs 27 februari 2021 från mobil enhet

Väldigt god mat med fina råvaror, charkbrickan var fantastisk, likaså råbiffen. Det som gör att jag sätter lågt betyg är servicen. Servitrisen var trevlig och höll avståndet med tanke på covid, men hon kunde inte uppge vilken dryck som passar till maten (vilket jag förväntar mig i denna prisklass). Vi fick heller inte förfrågan om vi ville ha mer att dricka. Först när vi ätit klart fick vi frågan om allt smakade bra.

I förhållande till prisklass sätter jag tyvärr lågt betyg. Maten i sig är bra, men servicen kan förbättras avsevärt.

Datum för besöket: februari 2021
Tack Linneaftw
Omdömet skrevs 7 december 2020

Är här i runda slängar en gång varannan månad och blir aldrig besviken.
Maten håller hög klass, är lagad med känsla och personalen är trevlig, snabb och uppmärksam.
Man lämnar aldrig hungrig... ;-)

Datum för besöket: december 2020
Tack 863kallej
Omdömet skrevs 28 november 2020 från mobil enhet

Väldigt nöjda med vår mat (plankstek) vällagat och bra storlek på portionerna. 15% rabatt på priset men hade lätt betalat fullpris för den maten.
Vi kommer tillbaka

Datum för besöket: november 2020
Tack martinlM3144PI
Omdömet skrevs 24 oktober 2020

Fantastisk god mat och dryck. Blir aldrig missnöjd. Dock var serveringen inte uppdaterad kring vilken dryck som passar till vilken mat. Och att dryck kommer in för sent när man ätit upp maten. Något som skulle uppskattas vore om serveringen tog med vin flaskan när man önskar ett glas vin och att man får prova vinet innan. Inte att ett glas vin serveras innan man fått provsmaka. Vi kommer tillbaka.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Almis02

Resenärer som tittade på Gröna Stugan tittade också på

Kalmar, Kalmar län

Besökt Gröna Stugan? Berätta vad du tyckte!