Omdömet skrevs 12 november 2020 från mobil enhet

Jag och min partner bokade Best western i Kalmar för att vi såg att de hade spa. När vi ringer dem samma dag säger de att spa-avdelningen är avstängd och har varit det länge, vi frågar då om det är möjligt att avboka - men det var det inte. Då frågar vi om vi kan få ett rum med badkar vilket vi fick, men med en tillkostnad på 300:-. Jag tänker att eftersom det blev missförstånd hade det varit en fin gest att bjuda på själva badkaret men ok. Dagen efter säger min partner till i receptionen att de kanske ska ta bort så inte hotellet kommer upp när man söker på Google på spa hotell i Kalmar, och receptionisten svarar otrevligt att detta är redan gjort, att det ”står överallt” vi kan förstå att det är utom just hennes kontroll att ordna det men att inte ens bemöda sig att ge en viss sympati eller beklagan att det blev missförstånd är ändå lägsta nivån av service. Utom det så var rummet jättefint och frukosten bra. Vi var nöjda med alla förutom servicen helt enkelt.

Datum för vistelsen: november 2020
Tack amytD715DJ
Omdömet skrevs 4 september 2020

Vi bokade in oss på hotell Best Western Plus Kalmar från 19/8 till 23/8 - 2020
Vi såg att hotellet var 4 stjärnigt och därav valde vi att boka rum hos er.
Innan jag bokade rummet, så hörde jag av mig till hotellet och önskade att få ett rum nära hissen pga. mina gångsvårigheter.
När vi anlände till hotellet så hade vi fått ett rum som låg nästan längst bort i korridoren.
Ringde till receptionen och undrade ifall vi kunde byta till ett rum närmare hissen. Hon sade att det gick bra och jag frågade ifall rummet var likvärdigt och det var det enligt henne. Vi fick rum 208.

Jag är astmatiker och jag kände efter ett tag att jag fick svår hosta, likaså min dotter som inte har dessa bekymmer.
Började härmed undra ifall vi fått ett rum som var jätte dåligt städat eller ett eventuellt sk. ”hundrum”, då vår granne vid rummet bredvid hade en liten hund med sig.

Vid närmare titt på rummet, så var kylskåpet avstängt, och receptionisten fick komma upp och sätta igång den. När hon fått igång den, insåg vi hur äcklig och skitig den var inuti.
När jag lyfte upp broschyren med telefonnummerna samt infon till hotellet etc. fick jag ett könshår (långt brunsvart) i handen, därefter började jag kolla runt i rummet och såg även flera långa (OLIKFÄRGADE) hårstrån på min madrass(!).
Inte nog med det, var det massa döda insekter här och där. Det är sommar och dessa går inte att undvika fullt ut, men oacceptabelt när man finner en död mumifierad fluga på sitt täcke. Riktigt äckligt faktiskt.

När det kommer till badrummet så var det brun/grön intorkad slem längs med takhöjden på väggen.
Handspegeln hade ett tjockt lager med damm och fläckar (?) som om den inte putsats på år och dar.
Eftersom vi båda tillhörde riskgruppen för Corona, ville vi ha frukost i påse som det stod att man kunde få.

Frukosten i papperspåsen innehöll första dagen en baguett som var ok, yoghurt med sylt, croissant och ett grönt äpple samt ett kokt ägg och tillhörande salt&peppar.
Dock fick vi ingen kaffe, vi ringde och sa att vi ville beställa en kanna kaffe därmed receptionisten sa: ”du vet väl att det kostar 95kr?”
Min mamma svarade därmed: ”ja det kan jag tänka mig”, samtidigt som hon tänkte va är det för en konstig kommentar(?)
Även om man ser fattig ut så betyder det inte att man inte har råd att betala, du kanske har sett filmen med Julia Roberts i Pretty Woman?
FrukostPåse nr 2 andra dagen innehöll en ännu mindre fralla, kokt ägg, konstig yoghurt (laktos eller plantbased smak) och påse nr 3 den tredje dagen var det en smaklös fralla, mindre än min handflata, återigen samma konstiga yoghurt men denna gången inget ägg, eller croissant. Däremot dom gröna äpplen som ingen egentligen vill ha samt kaffe som smakade vatten.
Med det sagt, medan dagarna gick, så sinade även innehållet i frukosten

Personal under kvällstid mycket trevlig Och hjälpsamma.
Däremot hon som jobbade på dagen var mycket snorkig och var inte alls service minded.

Vill man boka det här hotellet så bör ni veta att det enda 4-stjärniga här är priset.
Hotellet behöver icke göra sig till besvär att skriva samma automatsvar som ni gjort till tidigare gäster.
Ps. Ni som vill sova ut länge, se till att inte boka mot gågatan, ni lär vara utan sömn på natten (och detta skriver jag under rådande Corona, då gatan borde varit lugnare)
Rummet har heller ingen ac och fläkten man fick fråga efter i receptionen hjälpte ingenting, kvavt och varmt på rummet.

Tack för oss

Rumstips: Välj ett annat hotell
Tack 968patriziak
Omdömet skrevs 18 augusti 2020 från mobil enhet

Bodde en natt på genomresa och fick vad vi ville, trevliga rum och bra frukost. Nära till allt. Bra parkeringsmöjlighet i hotellets garage precis bredvid hotell entrén. Bra bemötande och service. Kan rekommenderas.

Tack christerfinnstrom
Omdömet skrevs 17 augusti 2020 från mobil enhet

Tillbringade 2 dygn på detta härliga hotell! Hyfsade rum, en mycket välstrukturerad och bra frukost som innehåller allt som man kan önska sig. Trevlig välkomnande personal som alltid hälsar med ett leende.
Sköna sängar!

Ett litet minus är att det är ganska kala rum, men vad gör det när allt annat väger upp.

Tack 924nicklase
Omdömet skrevs 17 augusti 2020

Vi valde hotellet mest pga av att det ingick ett bra gym och vi ville kunna träna mycket.
Gymmet låg bara över gatan och det hade bra standard för många olika typer av träning. Fick en tagg till gymmets dörr, och kunde träna mellan 04.00 - 24.00.
Vi valde en junior svit, som var stor och luftig. Sängarna var super sköna, och klimetet var bra med ac på rummet. Rummet låg mot gården på 3:e våningen och där var det lungt och tyst. Bra badrum med både dusch av badkar. Frukosten var bra och fungerade bra i corona tider. Så glad att det var buffe, som det inte varit på andra hotell jag bott på under sommaren. Parkerade på en parkeing ca 100 m från hotellet där det var avgift mellan 09.00-18.00 resten var gratis. Då vi var ute och körde under dagtid passade det bra.
Bra shopping i centrum och bra utbud på restauranger. Vi var på Kalmarsundsbadet, som vi tyckte var bra.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack ankan795