Höjdpunkter från omdömen
Vackert

Från Pipes of Scottland har man en perfekt utsikt över torget och dess gamla byggnader. Ta gärna en ... läs mer

Omdömet skrevs 3 augusti 2020
Gordonfjant
Norrköping, Sverige
Mysigt

Ett mysigt, lugnt och vackert torg. Här finner man den gamla domkyrkan och stadshotellet. Ett torg ... läs mer

Omdömet skrevs 1 augusti 2020
Highcoaster
Örnsköldsvik, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 27 omdömen

Omdömet skrevs 27 januari 2020

Jag var här en dag i december, det blåste och regnet piskade i ansiktet, trots detta, uppskattade jag det här torget. Man går på kullerstenar, vackra hus omger torget och kyrkan på platsen är fantastisk. Fint att torget och centrala staden bevarats så gott det går, detta gör Kalmar till en ovanligt vacker stad, stort plus.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Bernardojr
Omdömet skrevs 1 december 2019 från mobil enhet

Har mitt jobb med utsikt mot Stortorget. Roligt att det händer saker ofta och supermysigt nu när de satt en stor fin julgran där :) Jag stortrivs med att jobba på Stortorget!

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Jessica S
Omdömet skrevs 7 september 2019 från mobil enhet

En småstad med väldigt vacker byggnation, här finns ett härligt liv, massor med trevliga affärer och diverse ”vattenhål” för alla smaker. Gott om parkeringsplatser, betalning krävs. En vandring runt i stan med direkt access till vattnet är underbart.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack jwiderstrom
Omdömet skrevs 18 augusti 2019

Det är egentligen inget speciellt med Stortorget men det finns en del försäljning där av frukt och grönsaker. Ligger intill domkyrkan.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Marie-Louise K
Omdömet skrevs 20 juni 2019

Kalmars stadskärna är ovanligt bra bibehållen jämfört med många andra städer i Sverige och läget vid vattnet är fint. Renoveringarna under de senaste åren som har gjorts med en viss försiktighet. – En liten varning! Parkeringsautomaten i närheten fungerade inte som den borde göra. Texten på utskriften blev väldigt liten och svår att läsa, så vi vågade inte chansa utan betalade en gång till. I det här fallet hade bara kvittot skrivits ut, men ingen uppgift om när parkeringstiden utgår. Att man får ett läsbart bevis borde ske automatiskt anser jag, för vem vill väl betala för luft. Ingen har ännu hört av sig från kommunen. Svagt!

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack aklia2018