Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Morgan T
Ekerö, Sverige

Amazing hotel

Omdöme om Vox Hotel
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 2 maj 2024från mobil enhet
Utsikten mot Vättern var fantastisk, och att man även hade utsikt från duschen.
Dubbeldusch var kul, och kanske intressant för rätt typ av par.
Sköna och bekväma sängar
att duschvattnet inte flöt ut i toaletten.
Mycket bra frukostbuffé.
Gymmet var ok, fast ganska litet om fler skulle bestämma sig för att gymma samtidigt.
Datum för vistelsen: maj 2024
Resetyp: Reste med familjen
Ser du något problem med det här omdömet?
1 440 kr
    986 kr
    907 kr
2.6 km från Vox Hotel
Bar/lounge
Booked a night at these cabins to split up the drive from Stockholm to Gothenburg.
Ingen förskottsbetalning krävs
  • Booking.com
0.3 km från Vox Hotel
Visa fler hotell i Jönköping
Omdömet skrevs 20 mars 2024 från mobil enhet

Dyrt hotell i förhållande till vad jag fick för pengarna.

Stela och opersonliga rum med avsaknad av både gardiner, minibar, värdeskåp och telefon.

Bokade plus-rum vilket som namnet antyder borde innebära aningen bättre standard. Men det fanns inte ens avlastningsyta på wc:n vilket gjorde att necessären fick stå på golvet.

Bad om en kanna med is vid incheckning. Inget som dök upp ens efter en timme. Då det inte fanns någon telefon på rummet fick jag fysiskt gå ner till receptionen för att påminna dem. Sen gick det dock snabbt.

Frukosten var bra men tyvärr för få sittplatser.

Jag bokade en garageplats som marknadsfördes ligga i samma byggnad som hotellet. Dock var vi tvungna att gå via utsidan med väskor och packning för att komma till lobbyn.

Strawberry brukar hålla betydligt högre klass. Jag är besviken över vistelsen med tanke på vad jag betalade för den. Jag trodde att ”Vox” var aningen finare men så var absolut inte fallet.

Budgethotell till en dyr kostnad, undvik!

Datum för vistelsen: mars 2024
Tack Blomos
Omdömet skrevs 18 februari 2024 från mobil enhet

Som plantunimmedlemmar blev vi uppgraderade till en högre rumskategori vid bokningen enligt medlemsskapet. Ingen ytterligare uppgradering vid incheckning trots det fanns ledigt i bättre rumskategori.

Trevligt bemötande i receptionen och smidig incheckning. Hissarna var snabba och korridoren till rummet var härlig i färgerna. På rummet väntade två godispåsar som ett välkomnande. Rummet var fint och fantastisk utsikt över Vättern. Litet minus för belysningen som var svår att få lagom eller var det vår okunskap som gjorde det. Från duschen kunde man titta ut över Vätten. Saknade skohorn på rummet. Sängarna var sköna, det var lagom temperatur i rummet och det var tyst. Hade gärna sett en hel dubbelsäng istället för två enkelsängar bredvid varandra. Bäddmadrasserna åkte iväg. Stengolv är vackert och lättstädat, men det är även kallt och hårt. Mysighetsfaktorn på rummet hade höjts för vår del om det varit heltäckningsmatta i rummet.

Vi bestämde oss för att äta i restaurangen på kvällen. Personalen i restaurangen var serviceminded och trevliga. Maten var god och vällagad. Kan verkligen rekommendera att äta middag här.

På morgon var det dags för frukost och vad är det bästa med att bo på hotell? Jo frukosten som är en viktig start på dagen. Efter gårdagens middag var förhoppningarna höga och vi förväntades oss minst en lika bra frukost som middag. Tyvärr blev det inte så.

Det första vi möttes av var personal som muttrade över att någon beställt frukost till rummet. Små tallrikar till maten, men visst man kan gå två gånger. Den varma maten var ok, men inget som stack ut. De amerikanska pannkakorna var halvsega. Det fanns hårdkokta ägg men inte löskokta. Utbudet med pålägg och frukt var bra. Både bröd och frallor var trist torra trots att vi var bland de första i matsalen. Apelsinjuicen och äppeljuicen hade färgen av juice men smakade inget. Vi sa till personalen som smakade av och bar iväg båda behållarna med juicer. Efter ca 20 minuter kom juicen in igen och då hade vi hunnit äta färdigt. Låter kanske som småsaker men för oss är juicen och en nybakad fralla en viktig del av hotellfrukosten. Tyvärr drar frukostupplevelsen ner betyget.

Vårt första intryck var att detta hotell bokar vi nästa gång vi ska till Jönköping men efter frukosten är vi helt klart tveksamma.

Utcheckningen gick smidigt.

Datum för vistelsen: februari 2024
Tack Mayfair20
Omdömet skrevs 9 december 2023 från mobil enhet

Förvånad över hotellets både centrala läge såväl som maten som serverades. Riktigt mysigt att hänga flera kompisar i hotellrestaurangen. Bra frukost. Ok allergialternativ (gluten- och laktosfritt). Framförallt stort plus för priset!! Rummen var små men det var rent och fräscht.

Rumstips: Finns billiga parkeringar i närheten och längs stora gatan bredvid. Perfekt att övernatta någon natt när man hälsar på vänner!
Datum för vistelsen: november 2023
Tack fiskmasen
Omdömet skrevs 26 november 2023

Väldigt fint hotell, servicen var sisådär, inte jätte intresserade av att hjälpa till, när vi kom till rummet låg det kvar en present från föregående gäst på toaletten. Blev åtgärdat men kändes inte ordentligt städat när man inte märker det från start.
Bra frukost!

Datum för vistelsen: juni 2023
Tack Solrosen16
Omdömet skrevs 29 oktober 2023 från mobil enhet

Testade ett av de minsta rummen utan fönster. Helt ok. Det enda som störde nattsömnen var det höga brummandet från ventilationen och ljusdioderna på tv och vid dörren. Kuddarna var väldigt obekväma men sängen var skön. Snyggt kakel på toan

Rumstips: Ta med egen kudde
Datum för vistelsen: oktober 2023