Agoda.com
Priceline113 US$
Travelocity103 US$
Omdömet skrevs 31 maj 2022

Kom hem för ca två veckor sedan efter två nätters vistelse på Vox. Har funderat lite på vad jag egentligen tyckte. Får säga att hotellets bästa tillgång är dess personal och läget. Otroligt tillmötesgående, glada och uppmärksamma. Gäller både receptionen (om man nu kan kalla den det) och i restaurangen.

Men resten då... Jag valde det billigaste rummet, litet dubbelrum utan fönster, då jag ändå skulle vara iväg hela dagarna på kurs. Men det var det absolut minsta rummet jag någonsin bott i. Du måste befinna dig i sängen eller i badrummet om du vill vistas på rummet. Golvytan är obefintlig. Sängen är dock väldigt skön och perfekt för en person. Men jag hade inte velat dela varken sängstorlek eller golvyta med min man. Då är vi ändå inte särskilt stora någon av oss. En person är definitivt max för det rummet om man verkligen inte bara ska sova där och inte tillbringa många fler minuter där. Badrummet har automatiskt ljus vilket i det här fallet innebär att det dras på i full styrka när du kliver in där. Gäller även för den som skulle behöva kliva upp mitt i natten, så var man inte pigg då, blir man... Dessutom gäller det att hålla sig aktiv för långsittare på toan eller helt enkelt lite stillsamma personer, måste med jämna mellanrum sträcka på sig och vifta rejält för att få igång lampan igen.

Smaken är delad och någon tycker säkert att mörka hotellkorridorer med knallrosa väggar i fluffmaterial och massor av speglar är ett tecken på god design. Jag är mer tveksam. Men det största problemet är renligheten. Duschen var full av hårstrån, inte i golvbrunnen utan på väggarna! Helt omöjligt att missa för den som har just städning som sitt jobb, dvs om man inte städar duschväggarna på Vox. För trots tillsägelse upptäckte jag nästa morgon att det inte försvunnit några hårstrån, utan endast handfatet blivit avtorkat. Lätt ordnat för mig att skölja av med slangen, men jag vet inte om det ska ingå i priset för 1000 kr natten för en kabin utan fönster. Tvålkoppen var kladdig med gamla tvålrester. Utöver det var lakanen trasiga och det byttes med orden: "Ja vi har problem med tvätteriet". Nja, ni har problem med städpersonalen som varken städar ordentligt eller kollar lakanen innan och efter man bäddat.

Då rummet var så litet svårgjordes studier på rummet på kvällen. Valde därför att ta med studiematerialet till matsalen istället. Men av någon anledning har man valt att mörklägga hela matsalen, frukost som middag... Kändes återigen lite som grottan jag bodde i en våning ner. Så hela känslan av Vox är mörk och lite dyster. Men servitrisen var supergullig och maten god.

Så skulle jag välja Vox igen? Tveksamt då rummet var dyrt och inte prisvärt som det var och då valde jag ändå det billigaste. Men mitt största problem är hygienen. När det brister på ett så tydligt sätt, påverkar det hela upplevelsen.

Rumstips: Välj bara rum utan fönster om du absolut bara ska sova där eller tycker att det är ok att bara kunna sitta/ligga på sängen.
Datum för vistelsen: maj 2022
Tack sommarcatta
Omdömet skrevs 8 maj 2022

För den som gillar minimala rum med arabisk inspirerad mosaik i badrummet, vävplastliknande tapeter i korridorerna, avstängda trappor, icke fungerande TV-kanaler och brummande centralfläktar som slår på och av natten igenom, ja då är det här hotellet något för er. Gillar ni dessutom att plocka undan och göra ren frukostborden och se andra hotellgäster göra samma sak så kommer ni att trivas ännu mer. För oss andra är de flesta andra hotell bättre.

Ps. För den Riktiga hamburgareentusiasten med stort R serveras en högrevsburgare för drygt 200 riksdaler i restaurangen. Då får ni en hamburgare, visserligen instucken mellan två bröd, men utan besvärande ingredienser som sallad, tomat, gurka, ost, smetig dressing eller andra tillbehör. För oss ordinära hamburgentusiaster rekommenderas närmaste gatukök eller hamburgarkedja.

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack torbj_rna632
Karin Pettersson, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2022

Hej,

Tack så jättemycket för att du delar med dig av dina tankar och funderingar.
Måste säga att läsningen var väl formulerad med en lite komisk touch men självklart så känns det otroligt tråkigt att ni känner såhär efter er vistelse och att det är Vox det handlar om. Vad jag kan läsa så har vi brustit på flera punkter och vi lyssnar verkligen på dina ord. Detta tar vi till oss och kommer ta upp detta med alla inblandade för att undvika att detta händer igen i framtiden, även reda ut varför allt blev som det blev.

Du får jättegärna höra av dig till mig med dina kontaktuppgifter på karin.petersson@voxhotel.se.

Önskar dig en fin dag och hoppas vi hörs av snart.

Karin Pettersson
Service Agent, Supervisor

Omdömet skrevs 27 mars 2022

Det var smidigt incheckning och utcheckning, Bra parkering, lite jobbigt att vi behövde säga till personalen varje gång vi behövde komma in men det funkar ändå. God frukost och väldigt trevlig personal, jag frågade efter pannkakor (som inte fanns på frukosten) men personalen löste det till mig ändå!

Datum för vistelsen: februari 2022
Tack unknownatom
Karin Pettersson, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2022

Hej,

Tack snälla för din feedback och så roligt att läsa om er vistelse hos oss.
Detta värmer och jag kommer självklart se till så alla får ta del av din recension.

Önskar dig en fin torsdag och varmt välkomna tillbaka.

Karin Pettersson

Omdömet skrevs 20 mars 2022

Otroligt trevlig och serviceinriktad personal. Barnen blev charmade av personalen. Vi blev uppgraderade till bättre rum när lampan i första rummet strulade. Rekommenderar att ta ett rum med sjöutsikt. Frukosten hade allt man kunde tänka sig.

Datum för vistelsen: mars 2022
Tack 301emmeliel
Karin Pettersson, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 april 2022

Hejsan,

Tack för din fina feedback. Roligt att få höra att vistelsen var bra. Hoppas vi ses snart igen!

Nellie Tran

Omdömet skrevs 7 januari 2022

Jag ska börja med det jag tyckte var bra. Rummet vi hade var enastående bra med en fantastisk utsikt över Vättern. Sängen var riktigt skön, det var rent och fräscht. Middagen i hotellets restaurang var fantastisk god (Rödspätta med Pumpa- och morotspuré och sandefjordsås, räkor, sparris och potatis). Servicen var dock inte något att hurra över. Vi hade värmeljus på bordet som aldrig tändes, vattenglas som det aldrig hälldes upp i och dessutom så kunde vi inte beställa den efterrätt vi ville eftersom dom skyllde på att dom precis öppnat efter Julledigheten och inte hade hunnit ordna med allt. Frukosten på morgonen var rätt dålig. Det fanns ingen skinka utan enbart torra kalkonskivor, gurkan var torr och gulaktig, leverpastejen hade en grågrön äcklig färg och på kanterna på marmeladburkarna så satt det kvar massor med gammal torkad marmelad. Äggröran var smulig och torr, prinskorvarna smaklösa men pannkakorna, dom kokta äggen och baconet var bra.

Rumstips: Ett rum högt upp och med sjöutsikt är att rekomendera.
Datum för vistelsen: januari 2022
Tack Lelle1964

Hej,

tråkigt att du inte vart helt nöjd med din vistelse. Vi lyssnar på din feedback och jobbar på att förbättra oss. Frukosten har genomgått många förändringar, bland annat så har vi utökat vårt påläggssortiment och lagt till amerikanska pannkakor och våfflor. Många dagar i vecka har vi även vår chokladfontän och frukt framme. Förhoppningsvis vill du ge oss en ny chans.

Hoppas vi ses igen!

Nellie Tran