Kostnadsfri avbokning till den 21-12-10
Priceline109 US$
eDreams96 US$
Trip.com148 US$
Omdömet skrevs 23 augusti 2021

Fint hotell som var modernt och fräscht. In- och utcheckning gick snabbt och smidigt. Underbar frukostbuffé och sköna sängar. Det enda som var lite tråkigt var utsikten från vårt hotellrum mot en innergård med plast på rutan så vi knappt såg ut, men å andra sidan var det ingen insyn heller då. Läget på hotellet är centralt och nära till det mesta, även väl ljudisolerat och vi blev inte störda alls av något buller. Ger Vox en stark fyra!

Tack Fredriksson99
Matilda Vehmas, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 september 2021

Va glad jag blir att ni haft det så bra hos oss. Tack för dina fina ord!
För framtida vistelser kan jag varmt rekommendera att testa våra deluxerum med en magisk utsikt över Vättern.
Jag hoppas vi ses snart igen.
Varma hälsningar Matilda Vehmas, Room Division Manager

Omdömet skrevs 18 augusti 2021 från mobil enhet

Kanske det flottaste hotell vi bott på? Utsikt, service, rum och mat i världsklass. Rummet med utsikt över Vättern från både sängen och duschen var spektakulärt! Alla designdetaljer från dolda eluttag till exklusiva dofter på tvål/städ m.m. uppskattades av oss. Ett extra plus för att man kan få upp frukost på rummet, tyvärr inte så vanligt att hotell erbjuder den servicen numera. Vi kommer tillbaka!

Tack katarinag991
Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastiskt rakt igenom. Frukost, rummet och personalen var jättebra. Bara att gå ut genom entrén, sväng höger och pang så är man mitt i smeten av mat och shopping. Går man vänster så är man alldeles strax på stationen ifall man kommit med tåg eller buss.
Återigen ett stort plus till personalen som verkligen är ”serviceminded”

Tack Vacation09102266947
Matilda Vehmas, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2021

Tusen tack för ditt fina omdäme, va roligt att du haft det så bra hos oss och trivs med vår fantastiska personal.
Vi hoppas på att få välkomna dig snart igen.

Vänliga hälsningar
Matilda Vehmas
Room Division Manager

Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Bra och vackert hotell, mycket genomtänkt coronatänk men har lite finslipning att göra för att uppnå allt sitt potential.

Styrkor:
Fina och välstädade rum. Vi bodde i en balkongsvit och hade underbar utsikt mot Vättern. Plus för två badrum, en liten bardel med vattenkran och snygg minibar och sköna stolar.
Trevligt inredd hotellkorridor.
Ej lyhört.
Vansinnigt sköna sängar!!!
Bra ac, regleras individuellt.
Mycket hög kvalité på kuddar, sänglinne och handdukar, lyxigt!
Bra duschprodukter!
Härligt badkar och snygg regndusch!
God om än något begränsad frukost med bra covidtänk. Plasthandskar, bestick packade i individuella förpackningar och tidsbokning för att äta.
Trevlig personal i repan och duktig frukostkock! Han lagade gröt med russin till vår bebis varje morgon då det inte fanns på buffén.
Tack även till tjejen i repan som gav oss handsprit när vi glömde vår flaska på en restaurang.

Utvecklingsområden:
Gästservice. Personalen i receptionen vid incheckning hänvisar oss till ett garage där det kostar 350kr/dygn att parkera. En snabb googling ger oss info att det precis lika nära hotellet finns ett garage där det kostar 120kr/dygn att parkera. Hotellet erbjuder vad vi vet (jag frågade) ingen rabatt på parkering vilket Elite Hotell 100 m bort gör. Över lag känns det som om det ibland saknas kunskap och lite engagemang hos en del i personalen. Det är så synd!

Första kvällen åt vi plus några gäster till oss i Vox restaurang. God mat men förvirrad och oengagerad service. Mycket på menyn var slut, så urvalet var begränsat vilket var lite trist och känns lite oproffsigt. Vi var de enda gästerna och fick ändå vänta 15 minuter på vår dryck och ytterligare rätt lång tid på maten. Maten var god när den väl kom. Notan stämde inte, men det fixade receptionen till vid utcheck.

Strul med tvättservicen ledde till att vi fick vänta på ett extra lakan till vår bebis och efter några timmar fick vi ringa ner till repan igen och be dem om dessa trots att vi bad om det direkt vid incheckning. Sånt som händer så klart, men ni kan ju kanske hantera det lite mer diskret.

Balkongen på sviten var i behov av lite TLC, kanske en storstädning, oljning av golvplankor och mysfaktor. Den skulle kunna bli så mycket mysigare och finare, precis som resten av sviten är! Dock så finns det lite slitage på rummet som borde ses till som fläckar på tapeter, repor på garderobsdörrar samt en lampa som inte fungerade. En tvålbehållare saknades på master bedrooms toalett och den på gästtoaletten var tom när vi checkade in. En av morgonrockarna var dessutom smutsig, det var lite äckligt. Varje liten sådan miss betyder ju faktiskt något för helhetsbilden.

Vi hade over all en fin vistelse på Vox och kan tänka oss att komma tillbaka igen!

Rumstips: Parkera i P-huset Sesam 100 m från hotellet istället för det som hotellet rekommenderar. Då sparar du 200kr per natt.
Datum för vistelsen: juni 2021
3  Tack Appleferry
Omdömet skrevs 25 juli 2021

Vi kommer till hotellet strax efter 15 och ska checka in, det tar jätte lång tid för de säger att vissa rum inte var klara, för att tvätten med sänglinne inte hade kommit ännu. Vi får ändå våra rum men att de skulle knacka på senare och bädda våra sängar. Vi går upp och ser då att vårat rum inte ens är färdig städat. Vi ställer in våra saker i ett annat rum som våra kompisar hade. Städat och Bäddat blev det tillslut iaf.

Sen när vi checkade ut ur hotellet och är på väg hem kommer sambon på att han glömt kläder på rummet i garderoben, vi ringer hotellet men inga kläder har hittats. Personen vi pratade med hänvisar till att vi ska ringa nästa dag och prata med dem i receptionen och housekeeping. Vi gör detta då, pratar med en väldigt otrevlig person som inte alls är hjälpsam. Säger att de inte kan hjälpa oss mer och ifrågasätter oss om vi inte packade ner det i en annan väska!
Detta är helt oacceptabelt! Kläderna har fortfarande inte kommit till rätt ägare.

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack Kkaarriiinn
Matilda Vehmas, Guest Services / Front Office på Vox Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2021

Hej,

Jag är så ledsen för att ni fick vänta på ert rum när vi hade problem med tvättleveransen.

Angående klöderna så hänvisar jag till vår mailkonversation vi har där jag för tillfället väntar på svar från tvätteriet om dom hittat era grejer. Vi hörs vidare!

Vänliga hälsnigar
Matilda Vehmas