“Härlig italiensk restaurang”

La Locandiera Ristorante & WineBar
Rankad som nr 6 av 205 Restauranger i Jönköping
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: La Locandiera är ett familjeföretag som grundades 2013 tack vare ett gott samarbete mellan den tidigare restaurangägaren och företagets nuvarande ägare Cristian. Ifrån början var verksamhetsnamnet La Locanda, som i Italien är benämningen på ett lantligt rustikt värdshus, men då namnet var upphovsrättsskyddat i Sverige ändrades restaurangens namn efter ett par år till La Locandiera. La Locandiera betyder värdshusvärdinna på italienska. År 2015 tar Cristian över hela verksamheten och har drivit den själv sedan dess.
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Jättegod mat, mysig italiensk atmosfär och trevlig personal. Rätterna känns genuint italienska och inte alltför mainstream. Ypperliga efterrätter och bra vinlista.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 711christinal

Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Ingen nuvarande restaurang gör bättre pizza och pastarätter i Jönköping. De görs av italiensk ledning och av kockar från Italien. Bara detta faktum är svårslaget.
Vem har bättre barnmeny dessutom? Inte här i staden vad jag vet. Välj att sitt ute eller inne! Personalen är alltid behjälplig och trevlig.
Det hela kryddas av italienska viner och likörer. Pannacottan är outstanding.
För detta betalar man till hyfsad prisnivå.

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack Groonast
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Super bra mat och trevlig personal. Deras pasta (fettuccine con vitello e tartufo) rekommenderas starkt.

Datum för besöket: juli 2021
Tack 512fredrik_
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Heeelt magiskt! Gud vet att det funnits mycket att fira på sistone och detta måste nog vara crescendot på det. Höll på att skriva förmodligen den bästa pastan jag ätit men det är så att det är DEN BÄSTA pastan jag någonsin ätit. Vilken service, killen som serverar är på helt rätt plats. Jag litade på hans omdöme och det blev en fantastisk resa. Stor eloge! Det blir definitivt flera återbesök!

Datum för besöket: juni 2021
Tack j_rgenn770
Omdömet skrevs 25 maj 2021 från mobil enhet

Klev in utan förväntningar! Blev trevligt bemötta och visade till bästa bordet! Inplastad meny vidhåll de låga förväntningarna men när servitören började prata vin förstod jag kvaliteten! Provade tre pastarätter, den ena bättre än den andra! En riktigt i italienare! Gå hit och njut av service, kompetens och god mat!

Datum för besöket: maj 2021
Tack camillaanneflod

Resenärer som tittade på La Locandiera Ristorante & WineBar tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt La Locandiera Ristorante & WineBar? Berätta vad du tyckte!