“Em riktigt italienare! ”

La Locandiera Ristorante & WineBar
Rankad som nr 6 av 205 Restauranger i Jönköping
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: La Locandiera är ett familjeföretag som grundades 2013 tack vare ett gott samarbete mellan den tidigare restaurangägaren och företagets nuvarande ägare Cristian. Ifrån början var verksamhetsnamnet La Locanda, som i Italien är benämningen på ett lantligt rustikt värdshus, men då namnet var upphovsrättsskyddat i Sverige ändrades restaurangens namn efter ett par år till La Locandiera. La Locandiera betyder värdshusvärdinna på italienska. År 2015 tar Cristian över hela verksamheten och har drivit den själv sedan dess.

Klev in utan förväntningar! Blev trevligt bemötta och visade till bästa bordet! Inplastad meny vidhåll de låga förväntningarna men när servitören började prata vin förstod jag kvaliteten! Provade tre pastarätter, den ena bättre än den andra! En riktigt i italienare! Gå hit och njut av service, kompetens och god mat!

Datum för besöket: maj 2021
Tack camillaanneflod

Omdömet skrevs 3 februari 2021 från mobil enhet

Ibland överträffas ens förväntningar. Dedikerad italienare med omsorg om såväl mat som basilikaodlingen. Toppen med Korsikans jäst citron cider.

Datum för besöket: februari 2021
Tack peterhM6371YR
Omdömet skrevs 15 januari 2021 från mobil enhet

En fantastisk italiensk restaurang i Jönköping. Maten var fantastisk med Italien känsla. Fantastisk o kunnig service som gjorde allt för att vi som gäster skulle få en italiensk upplevelse. Hit kommer vi gärna tillbaka// Tomas o Erja

Datum för besöket: januari 2021
Tack juth81
Omdömet skrevs 8 november 2020 från mobil enhet

Inte bara väldigt bra mat, även trevlig personal och gott om plats. Har varit här flera gånger, och det kommer bli många fler!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack pklv
Omdömet skrevs 16 oktober 2020

Vid vårt besök i Jönköping bokar vi som vanligt bord på vår favorit italienare L L och väljer denna.gång att pröva buffen. Vi blev verkligen nöjda med den fantastiskt goda och fräscha maten. Ägaren tog emot oss I dörren och visade oss till bordet, all hans personal var mycket service minded. Vi rekommenderar verkligen denna restaurang och nu också den mycket prisvärda buffen! Ulf & Anneli fr Stockholm

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack 375anneli_

Resenärer som tittade på La Locandiera Ristorante & WineBar tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt La Locandiera Ristorante & WineBar? Berätta vad du tyckte!