“Besvikelse”

Rankad som nr 6 av 227 Restauranger i Jönköping
Prisklass: 150 kr - 600 kr
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: La Locandiera är ett familjeföretag som grundades 2013 tack vare ett gott samarbete mellan den tidigare restaurangägaren och företagets nuvarande ägare Cristian. Ifrån början var verksamhetsnamnet La Locanda, som i Italien är benämningen på ett lantligt rustikt värdshus, men då namnet var upphovsrättsskyddat i Sverige ändrades restaurangens namn efter ett par år till La Locandiera. La Locandiera betyder värdshusvärdinna på italienska. År 2015 tar Cristian över hela verksamheten och har drivit den själv sedan dess.
Omdömet skrevs 24 mars 2019 från mobil enhet

Trevlig miljö och bra akustik trots fullt. Menlös förrättsallad med mozzarella och tomater. 3 av 4 huvudrätter ok men inte mer, den 4:e var en pizza som var väsentligen svart på undersidan. Opersonlig service. Återvänder knappast.

Tack PNiB
enricopor, Responsabile relazioni pubbliche på La Locandiera Ristorante & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2019

Hej Byrpat, tack för din feedback! Kan du snälla höra av dig och berätta mer i detalj vad som hände? Skicka gärna mer detaljer på info@lalocandiera.se

Omdömet skrevs 22 mars 2019

Rymlig restaurang med gott om plats mellan borden. Personalen inte särskilt välkomnande men vi går hit eftersom jag vet att maten är så bra. Charkbricka för två som förrätt är fantastisk och likaså Fettuccinin med svamp och skinka. Vinsortimentet är begränsat men det finns en god Zinfandel. Alltid vältempererat. Prisnivån är fullt acceptabel men man behöver jobba med att få sin personal mer välkomnande.

Tack Lars S
Omdömet skrevs 4 mars 2019 från mobil enhet

Få känner nog till att stället passat utmärkt till hämtmat. Här finns absolut pizzor i bra klass. I min pizzabok bättre än de traditionella hämtmatpizzeriorna i staden. Och så lagas ju de ju av italienska kockar. Lite bättre råvaror o deg därför. Rekommenderas!

1  Tack gronast
Omdömet skrevs 24 januari 2019 från mobil enhet

Sällan man äter ute på hemmaplan nu för tiden. Utbudet av restauranger har ökat i Jönköping.
Jag blev rekommenderad dagens besök och vi blev inte besvikna. Riktigt gott med öga för detaljer. Fint upplägg.

Datum för besöket: januari 2019
Tack larshO2953RM
Omdömet skrevs 19 januari 2019

Jag var på AW med arbetskompisar. Trevligt ställe med mycket bra AW mat. Italiensk buffé. Trevlig personal och fräsch och god mat. Har inte testat vanliga meny så betyget kan ej bli bättre än 3. Ska testa det en annan gång.

Datum för besöket: juni 2018
Tack karlsY4999AD

Hej Karls, tack för att du skrev ett omdöme. Vi ser framemot ditt nästa besök!

Resenärer som tittade på La Locandiera Ristorante & Bar tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt La Locandiera Ristorante & Bar? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.