“God mat men tråkig miljö”
Omdöme om Restaurang Spira

Restaurang Spira
Rankad som nr 93 av 204 Restauranger i Jönköping
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Lunch med jobbet på Spira.
Fint läge nära Munksjön.
Mat: köttbullar och potatispure med lingon och gräddsås. Väldigt bra sallad. Broccoli, blomkål mm. Väldigt gott. Miljön: tråkig, typ skolmatsal.
Helt ok men inte mer.

Datum för besöket: februari 2020
Tack karlsY4999AD

Omdömet skrevs 19 februari 2020 från mobil enhet

Restaurang Spira har ett förträffligt läge centralt i Jönköping och nära Munksjön. Med andra ord ett perfekt ställe för lunch. Menyn ger utrymme för de flestas smak och en av rätterna var vegetarisk. Vi valde Dagens fångst, alltså fisk, som var vällagad tillsammans med pesto. Salladsbordet har det lite extra, bröd i både hård och mjuk form likaså.

Datum för besöket: februari 2020
Tack perolofg992
Omdömet skrevs 15 oktober 2019

Förbokat bord, blev hänvisade ett bordsnummer som inte var avplockat eller avtorkat från föregående gäster, vi stod och väntade och när ingen kom hämtade vi personal som tog disken. Det var disk på många andra bord också. Den varma delen av buffén hade väldigt litet utbud. Synd att äggröran inte var egentillverkad. Köttbullarna var små och torra och hade en oätlig smak. Salladerna var goda men de hade samma ingredienser så det var inte så stort utbud på dem heller. Belgiska våfflan som damen stod och gräddade räddade upplevelsen en liten liten aning, men jag kan dessvärre inte rekommendera denna brunch. Varför får man inte göra våfflorna själv förresten.

Datum för besöket: september 2019
Tack recchefen
Omdömet skrevs 29 september 2019

Allt! Sämsta matupplevelsen någonsin. Brunchen idag 29/9-19 var under all kritik. Bokat bord kl 12.30 och blev hänvisade till bord 8, som inte var avdukat eller avtorkat. Blev informerade om att brödet var slut, kul början för brunchen.
Oerhörd besvikelse på allt, servicen var bortom allt vad service heter. Och maten var under all kritik, dessertbordet WTF(?) tragiskt, jag må vara kräsen, men det här var fruktansvärt äckligt... Nästa besök blir efter ny ägare! Usch!

Datum för besöket: september 2019
Tack Emil Q
Omdömet skrevs 18 augusti 2019

Vi hade mailat innan gällande två specialkost, vegan och jordnötsallergi. Fick jättefint bemötande både på mail och väl på plats. Kocken hade tillagat specialrätter till mig som är vegan, som han ställde fram på buffén, och berättade gärna om dem. Och de var tillagade med omtanke och en rolig mix av smaker. Min familj som äter kött och fisk var också jättenöjda. Till efterrätt fanns jättelyxiga våfflor till dem och sorbet med bär och bärkompott till mig. Rekommenderar!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Linnéa J

Resenärer som tittade på Restaurang Spira tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt Restaurang Spira? Berätta vad du tyckte!