“Stannade till på väg från”
Omdöme om Sjön

Sjön
Rankad som nr 19 av 204 Restauranger i Jönköping
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Stannade till på väg från Stockholm till Ängelholm för att njuta av en god lunch. Såg att Sjön låg ganska nära E4 så det var värt en liten extra sväng för att slippa vägkrogarna. Vi beställde deras lyxiga högrevsburgare. Den smakade fantastiskt liksom de pommes vi fick till. Men vi saknade grönsaker till rätten för att friska upp. Rätten blev lite för stabbig utan grönt. Restaurangen ligger otroligt vackert och designen på stället mycket mysigt. Testar det gärna igen och då en kväll vid solnedgången

Tack Suss_Engelholm

1923 av 344 omdömen

Omdömet skrevs 19 februari 2020

En perfekt lunch tillsammans med gamla arbetskamrater.
Mat av mycket god klass i fin miljö och god service

Tack Per-Åke S
Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Vi åt fjällröding och hjortkött! Båda rätterna var enastående goda med helt underbara smaker och snyggt upplagt på tallrikarna. Provade båda efterrätterna som var helt sagolika.
Underbar vinlista med bra möjligheter att matcha maten perfekt.
Servicen helt perfekt tack vare underbara Inez och Wilma som ordnar allt på ett suveränt proffsigt sätt!
Detta är Jönköpings verkliga pärla!

Tack 704hansg
Omdömet skrevs 31 december 2019 från mobil enhet

Här bestod julbordet av en blandning av traditionella och nya rätter. Det viktigaste fanns med, förutom omeletten. Det hembakata grova brödet hade jag kunnat äta istället för gottebordet - mmmm.
Sillarna var värda att nämna lite extra. Jansson var däremot lite blek.
Jag gillar bäst ett traditionellt julbord, men de hade ändå lyckas med en bra blandning här.

Datum för besöket: december 2019
Tack M2684SXmariep
Omdömet skrevs 3 december 2019

Hade en mycket trevlig kväll i söndags på restaurang Sjön. Åt en julmacka med perfekt blandning av julbordsfavoriter, hamnade vid ett långbord vilket var väldigt härligt och killen som höll i quizet var rolig och grym på gitarren! Kul att Sjön vågar testa nya saker!

Datum för besöket: december 2019
Tack ToveA160

Resenärer som tittade på Sjön tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt Sjön? Berätta vad du tyckte!