“Kul för de små ”

Jönköpings Läns Museum
Rankad som nr 5 av 9 saker att göra i Jönköping
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 12 augusti 2018 från mobil enhet

Här finns John Bauers sagorum där man kan klä ut sig plocka svampar osv kul för små barn , pyssel hörna . Gratis . Övriga utställningar är så där , men är också skiftande .

1  Tack Ulf K

Omdömet skrevs 3 augusti 2018 från mobil enhet

Kom ihåg att gå över till Arkivhuset för att se utställning om Jönköping. Följa John är en riktigt välgjord utställning. Sedan blir det rätt rörigt hur det är tänkt att en ska röra sig mellan utställningarna.

Tack Jennifer O
Omdömet skrevs 28 februari 2018 från mobil enhet

Vi var två vuxna och två nioåringar, som alla var mycket nöjda med vårt besök. Vi var där för att titta på en Lasse-Majautställning, men hittade mycket annat som var trevligt. Barnens favorit var utklädningsrummet, med John Bauer-inspirerade kläder. Museet var dessutom väldigt tillåtande då barnen fick lov att ha kvar kläderna på sig då vi gick och tittade på utställningarna.

Både John Bauer-utställning och övrig konst var väldigt givande. Den dag vi var där anordnades dessutom en vandrande konsert, där musiker från en orkester gick runt och spelade i de olika rummen - det höjde upplevelsen ännu mer.

Tack Helen R
Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Rörigt och osammanhängande utställningar, helt utan röd tråd.
Mängder av prylar som exponeras utan sammanhang, förstår inte syftet överhuvud taget

Tack ANKA54
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett museum med flera roliga rum och aktiviteter för barnen. Vi lyssnade på högläsning med vår 3-åring. Kort men bra. Utklädning i John Bauers anda följde på det. Samtidigt pågick "We have a dream", en fantastisk utställning om mänskliga rättigheter och engagemang. Återvänder gärna!

1  Tack gustafs236

Resenärer som tittade på Jönköpings Läns Museum tittade också på

Huskvarna, Jönköpings län
Jönköping, Jönköpings län

Besökt Jönköpings Läns Museum? Berätta vad du tyckte!