Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Historia svårt att hitta

Gick på musset för att jag ville lära mig mer on Jönköpings historia. Tittade på ett väldig ... läs mer

Omdömet skrevs 6 november 2018
Kristen H
Uppsala, Sverige
Samma gamla i Johns fotspår

Det mesta känns som det varit i alla tider, de gamla konstverken är samma och lite kaotiskt ... läs mer

Omdömet skrevs 12 augusti 2018
Frank I
från mobil enhet
Läs alla 57 omdömen

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Rörigt och osammanhängande utställningar, helt utan röd tråd.
Mängder av prylar som exponeras utan sammanhang, förstår inte syftet överhuvud taget

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack ANKA54
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett museum med flera roliga rum och aktiviteter för barnen. Vi lyssnade på högläsning med vår 3-åring. Kort men bra. Utklädning i John Bauers anda följde på det. Samtidigt pågick "We have a dream", en fantastisk utställning om mänskliga rättigheter och engagemang. Återvänder gärna!

Datum för upplevelsen: januari 2018
1  Tack gustafs236
Omdömet skrevs 17 december 2017

Det var mest glest utplacerad nutidskonst. En större utställning med porträttfoton på radikala figurer som ser sura ut och fullkomligt saknar anknytning till länet.

En rätt fin utställning med John Bauer fast den hade lätt fått plats i EN sal, nu var två salar avdelade med glest uppsatta tavlor.

Ett litet avsides rum med foton och en bildsten från en utgrävning av en bronsåldersgrav, trevligt men lite skralt....

Ett plus för utställningen om Jönköpings stad genom tiderna, detta var bra. Museet var vid mitt besök så gott som folktomt utom vid biblioteket och kafeterian.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack Mattias L
Omdömet skrevs 7 september 2017

Lugn miljö och bra inredning. Det gör en avkopplande vistelse full av nya intryck om olika historiska händelser.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Ottosdotter
Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Jag skulle värdera detta till ett medelklass museum. Kul att se och läsa om John Bauer. Fick bli en plansch med hem som souvenir.

Datum för upplevelsen: juni 2017
1  Tack F6599RZsaral