“Fantastiskt ställe för hela familjen”

Jönköpings Läns Museum
Rankad som nr 5 av 9 saker att göra i Jönköping
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 28 februari 2018 från mobil enhet

Vi var två vuxna och två nioåringar, som alla var mycket nöjda med vårt besök. Vi var där för att titta på en Lasse-Majautställning, men hittade mycket annat som var trevligt. Barnens favorit var utklädningsrummet, med John Bauer-inspirerade kläder. Museet var dessutom väldigt tillåtande då barnen fick lov att ha kvar kläderna på sig då vi gick och tittade på utställningarna.

Både John Bauer-utställning och övrig konst var väldigt givande. Den dag vi var där anordnades dessutom en vandrande konsert, där musiker från en orkester gick runt och spelade i de olika rummen - det höjde upplevelsen ännu mer.

Tack Helen R

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Rörigt och osammanhängande utställningar, helt utan röd tråd.
Mängder av prylar som exponeras utan sammanhang, förstår inte syftet överhuvud taget

Tack ANKA54
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett museum med flera roliga rum och aktiviteter för barnen. Vi lyssnade på högläsning med vår 3-åring. Kort men bra. Utklädning i John Bauers anda följde på det. Samtidigt pågick "We have a dream", en fantastisk utställning om mänskliga rättigheter och engagemang. Återvänder gärna!

1  Tack gustafs236
Omdömet skrevs 17 december 2017

Det var mest glest utplacerad nutidskonst. En större utställning med porträttfoton på radikala figurer som ser sura ut och fullkomligt saknar anknytning till länet.

En rätt fin utställning med John Bauer fast den hade lätt fått plats i EN sal, nu var två salar avdelade med glest uppsatta tavlor.

Ett litet avsides rum med foton och en bildsten från en utgrävning av en bronsåldersgrav, trevligt men lite skralt....

Ett plus för utställningen om Jönköpings stad genom tiderna, detta var bra. Museet var vid mitt besök så gott som folktomt utom vid biblioteket och kafeterian.

Tack Mattias L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 september 2017

Lugn miljö och bra inredning. Det gör en avkopplande vistelse full av nya intryck om olika historiska händelser.

Tack Ottosdotter

Resenärer som tittade på Jönköpings Läns Museum tittade också på

Huskvarna, Jönköpings län
Jönköping, Jönköpings län

Besökt Jönköpings Läns Museum? Berätta vad du tyckte!