“Mycket barnvänligt och bra atmosfär”

Jönköpings Läns Museum
Rankad som nr 5 av 9 saker att göra i Jönköping
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett museum med flera roliga rum och aktiviteter för barnen. Vi lyssnade på högläsning med vår 3-åring. Kort men bra. Utklädning i John Bauers anda följde på det. Samtidigt pågick "We have a dream", en fantastisk utställning om mänskliga rättigheter och engagemang. Återvänder gärna!

1  Tack gustafs236

Omdömet skrevs 17 december 2017

Det var mest glest utplacerad nutidskonst. En större utställning med porträttfoton på radikala figurer som ser sura ut och fullkomligt saknar anknytning till länet.

En rätt fin utställning med John Bauer fast den hade lätt fått plats i EN sal, nu var två salar avdelade med glest uppsatta tavlor.

Ett litet avsides rum med foton och en bildsten från en utgrävning av en bronsåldersgrav, trevligt men lite skralt....

Ett plus för utställningen om Jönköpings stad genom tiderna, detta var bra. Museet var vid mitt besök så gott som folktomt utom vid biblioteket och kafeterian.

Tack Mattias L
Omdömet skrevs 7 september 2017

Lugn miljö och bra inredning. Det gör en avkopplande vistelse full av nya intryck om olika historiska händelser.

Tack Ottosdotter
Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Jag skulle värdera detta till ett medelklass museum. Kul att se och läsa om John Bauer. Fick bli en plansch med hem som souvenir.

1  Tack F6599RZsaral
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Länsmuseet i Jönköping innehåller en intressant utställning om John Bauer, han som tecknade figurerna till Bland tomtar och troll. Bara denna utställning är värd entrépengen så därför kan detta rekommenderas.

Tack Johnny D
Svar från företaget:Svarade 21 augusti 2017

Tack Johnny D!
Jättekul att du är nöjd med utställningarna om John Bauer. Vill bara förtydliga att vi har fri entré. Det kostar ingenting att besöka museet och alla våra utställningar. Välkommen tillbaka!

Resenärer som tittade på Jönköpings Läns Museum tittade också på

Huskvarna, Jönköpings län
Jönköping, Jönköpings län

Besökt Jönköpings Läns Museum? Berätta vad du tyckte!