Öppet i dag: 10:00 - 21:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Historia svårt att hitta

Gick på musset för att jag ville lära mig mer on Jönköpings historia. Tittade på ett väldig ... läs mer

Omdömet skrevs 6 november 2018
Kristen H
Uppsala, Sverige
Samma gamla i Johns fotspår

Det mesta känns som det varit i alla tider, de gamla konstverken är samma och lite kaotiskt ... läs mer

Omdömet skrevs 12 augusti 2018
Frank I
från mobil enhet
Läs alla 57 omdömen

Omdömet skrevs 17 december 2017

Det var mest glest utplacerad nutidskonst. En större utställning med porträttfoton på radikala figurer som ser sura ut och fullkomligt saknar anknytning till länet.

En rätt fin utställning med John Bauer fast den hade lätt fått plats i EN sal, nu var två salar avdelade med glest uppsatta tavlor.

Ett litet avsides rum med foton och en bildsten från en utgrävning av en bronsåldersgrav, trevligt men lite skralt....

Ett plus för utställningen om Jönköpings stad genom tiderna, detta var bra. Museet var vid mitt besök så gott som folktomt utom vid biblioteket och kafeterian.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack Mattias L
Omdömet skrevs 7 september 2017

Lugn miljö och bra inredning. Det gör en avkopplande vistelse full av nya intryck om olika historiska händelser.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Ottosdotter
Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Jag skulle värdera detta till ett medelklass museum. Kul att se och läsa om John Bauer. Fick bli en plansch med hem som souvenir.

Datum för upplevelsen: juni 2017
1  Tack F6599RZsaral
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Länsmuseet i Jönköping innehåller en intressant utställning om John Bauer, han som tecknade figurerna till Bland tomtar och troll. Bara denna utställning är värd entrépengen så därför kan detta rekommenderas.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack 418johnnyd
Svar från företaget:Svarade 21 augusti 2017

Tack Johnny D!
Jättekul att du är nöjd med utställningarna om John Bauer. Vill bara förtydliga att vi har fri entré. Det kostar ingenting att besöka museet och alla våra utställningar. Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 31 juli 2017 från mobil enhet

Värt att besöka om du vill vandra bland John Bauers fantastiska sagovärldar.

Modern utställning, lätt överskådlig och snyggt framställd.

Museet lättillgängligt och butiken var både bra och prisvärd.

Datum för upplevelsen: juli 2017
1  Tack Mariehelenaaberg