“Alltid lika nöjd!”
Omdöme om Kock & Bar

Kock & Bar
Rankad som nr 12 av 207 Restauranger i Jönköping
Kök: Svenskt
Beskrivning: Från att ha varit en kvarterskrog så har vi utvecklat restaurangen och etablerat oss i Jönköping till att vara en charmig och mysig restaurang med mycket smaker. Vi har skapat vår variant på Tapas!!
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi hade bokat bord den 17 mars och det var tur det för det var fullt! Vi hade med oss våra vänner som inte varit där förr, de tyckte också allt var toppen! Vi började med 4 fördrinkar innan maten och de är lite ”roligare” än vad man brukar dricka, kan rekommenderas!! Alla i sällskapet åt sedan Tapas och våra vänner förstod inte hur de missat denna restaurang. Kul att se en krog lite utanför centrum med så pass hög puls med god mat och trevlig service! Ni är bäst i stan med er Tapas!

1  Tack TripAdvisor-medlem

Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Käkade en middag tillsammans med ett gäng vänner. Valde 5-tapas-menyn för 279:-; blåmusslor, baconlindade dadlar, lammracks, vitlöksbröd och lammkorv med surkål.

Maten är jättesnygg, men korvarna var ljumna, surkålen direkt kall, musslorna likaså. En av musslorna hade inte öppnat sig så den hoppade jag över, när man får 5 musslor i en skål och man inte kan käka 20% av portionen blev jag lite besviken. Lammet var -väldigt- genomstekt och glazeat med något sött tillsammans med lite broccoli. Gott, men hade kunnat vara ännu bättre om den tempats lite annorlunda.

Servicen var helt ok, det var nästan fullsatt när vi besökte restaurangen men vi fick käk efter 45 minuter och bra med påfyllning på dricka.

All-in-all vart jag väl kanske inte superimponerad, men det kanske blir ett försök till med detta stället.

1  Tack Peter S
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Har i år ätit dagens rätt vid ett antal tillfällen och den håller bra klass - riktigt bra. Lunchtid har dock stället ett problem och det är fläkten. Matoset sätter sig i kläderna o det drar ner betyget.

2  Tack Bjorn554
Omdömet skrevs 20 februari 2018 från mobil enhet

Riktigt bra på alla sätt, från service, lokal, mat och priser. Rekommenderas varmt, och jag kommer gå tillbaka!

Tack Louise A
Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Mycket god mat, gott vin, mysig miljö och trevlig personal. Prisvärt. Enda nackdelen är lite kalla plåtstolar.

Tack Eva G

Resenärer som tittade på Kock & Bar tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt Kock & Bar? Berätta vad du tyckte!