698 kr
759 kr
Bli belönad med One Key
Jemima H
Tjörn, Sverige

Helt okej men var bättre förr

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 juli 2023
Vi har bott på detta hotellet flera gånger och är i huvudsak nöjda. Bra pris. Och bekväma rum.

Men det har tappat lite i standard på senare år, särskilt frukosten. Också tråkigt att man inte längre kan få hunden med fin utsikt. Just hundvänligheten var ett stort plus de första gångerna vi bodde här.

Datum för vistelsen: januari 2023
Resetyp: Reste med familjen
4,0 av 5 bubblorStandard
4,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
1 403 kr
4.6 km från City Hotel Jönköping
13.5 km från City Hotel Jönköping
Visa fler hotell i Jönköping
Omdömet skrevs 5 juni 2023 från mobil enhet

Har bott många ggr under de senaste 20 åren. Både under arbetsresa och som privatperson. Får väldigt mycket för pengarna. Nu senast under affärsresa. Vi är jättenöjda med rum (nr 416), fräscht renoverat och mycket stort dubbelrum. Fungerar bra med rum i högt läge ut mot Västra Storgatan.

Datum för vistelsen: juni 2023
Restyp: Reste i arbetet
Tack JAQV14
Omdömet skrevs 3 juni 2023 från mobil enhet

Ganska nedgånget, toadörren var trasig och det var mörka fläckar i taket i duschen. Gissar på mögel men det kan såklart vara något annat. Väldigt lyhört från korridoren. Frukosten var basic och de ställde fram smutsiga tallrikar. Mycket strul vid incheckningen. Det som drar upp betyget var trevlig personal, bra läge och tillgång till parkering (ej gratis)

Datum för vistelsen: juni 2023
Tack annojonna
Omdömet skrevs 6 februari 2023 från mobil enhet

Mycket trevlig humoristisk personal med otroligt fin service och kanon frukost upp på det. Spa som är helt lagom för två.
Läget är mitt i centrala Jönköping, nära järnvägsstationen resturanger och pubbar. Rekommenderar detta starkt. Prisvärd!!

Datum för vistelsen: januari 2023
Tack X9681BElisak
Omdömet skrevs 12 oktober 2022

Ett trivsamt hotell, som passade bra bo på då det bara gällde en natt. Entrén var lite åt 70-tals hållet. En stor lobby med sköna fåtöljer fanns när man kom in genom entrén, bra. Gillade servicen och vänligheten hos receptionisterna. Fick hjälp med lite utskrifter och annat vilket uppskattades.
Sköna sängar, hade bokat 2 enkelsängar vilket gjorde man fick lite större utrymme. Sköna sängar. Extra plus fanns en balkong, vilket man inte är bortskämd med. Badrummet funktionsenligt, plus var uppvärmda ställ för handdukar. Bra fanns både dusch och badkar.
Frukosten var ganska bra, gott färskt stenungsbakat bröd. Kunde finnas mer muslivarianter. Juicen var inte så bra, då kom från en stor behållare, hade önskat färskpressat juice med fruktkött. Åt ett ägg av de varma rätterna, så kan ej uttala mig om det övriga utbudet där, med bla pannkakor. Gillade också det centrala läget, som var perfekt för mig som tågresenär. Tog bara 5 min från spåret till hotellet. Kommer säkert tillbaka till Familjen Ericssons CITY HOTEL!

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack 909olovl
Omdömet skrevs 28 september 2022 från mobil enhet

Vi övernattade 2 nätter där i september. Hotellet har utmärkt läge med närhet till torget och tändsticksområdet bl.a. Personalen var mycket vänlig och hjälpsam. Frukosten var mycket bra. Det enda som störde mig var att vi hade badkar i ztället för duschkabin. Jag borde ha bett att få byta rum, vilket jag missade. Jag som gammal pensionär vågade inte duscha i det p.gr. av halkrisken.

Datum för vistelsen: september 2022
Tack ullal556