Omdömet skrevs 9 mars 2018

Konferensrummen och tillhörande utrymmen var helt ok. Frukosten var inte speciellt varierande (samma mackor hela tiden), fika var hembakat och gott (varierande med nytt varje gång och väldigt välsmakande), däremot var lunchen inte speciellt bra. Bestod av maträtter som inte smakade så mycket utan var "sådär"... Dock trevlig personal

Datum för vistelsen: mars 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack Kindbom
lpe924, Ägare på CITY HOTEL, Familjen Ericsson, svarade på det här omdömetSvarade 11 mars 2018

Hej internrevisor
Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme till oss. Ni åt ju frallorna till förmiddagsfikat och inte av vår frukostbuffé. Vi ska variera frallorna bättre. Tråkigt att du inte sa till oss om lunchen på plats. Vi fick mycket beröm för lunchen. Nu tycker inte alla lika. Så är det ju. Vi vill ju alla väl vår personal. Du är så välkommen tillbaka

Omdömet skrevs 25 februari 2018

Personalen är mycket trevliga och städningen är bra likaså rummen.
Men framför allt frukosten, ingenting saknas och dom fyller på långt innan något börjar ta slut.
Centralt och nära till järnvägen, vi återkommer gärna.

Rumstips: Det finns rum med balkong och underbar utsikt över Vättern
Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Gudrun S
lpe924, Ägare på CITY HOTEL, Familjen Ericsson, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2018

Det var väldigt trevligt att höra. Ni är så välkomna tillbaka.
/Lars Ericsson

Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Omdömet dras upp av den trevliga och serviceinriktade personalen. Hotellet i övrigt andas 80-90-tal och är i behov av en uppfräschning, och en viss renovering pågick också.
Relaxavdelningen var helt ok, fanns bastu och jacuzzi att använda fritt.
Frukostutbudet var väl tilltaget, fanns allt som förväntas plus extra bord med laktosfria alternativ.
På vardagar ingick tydligen även middagsbuffé i priset.

Tack F3787KYtommyh
lpe924, Ägare på CITY HOTEL, Familjen Ericsson, svarade på det här omdömetSvarade 14 februari 2018

Hej Tommy H!

Stort tack för att du tog dig tiden för att skriva detta fina omdöme! Vi uppskattar det.

Precis som du nämner det så är hotellet i behov av uppfräschning. Just därför så är vi i processen av stora renoveringar och byten av möbler, vilket jag hoppas att du har märkt

Varmt välkommen du också!

Omdömet skrevs 7 januari 2018

Även om det var ett vänligt mottagande och att personalen var otroligt serviceminded, kunde det inte uppväga hur slitet hotellet var. Vi hade bokat ett dubbelrum superior och då förväntar man sig mer. Möblerna var spruckna i lädret..... känns inte särskilt trevligt. Det fanns ingen liten kyl.

Vi valde även detta hotell för att det fanns en relaxavdelning. Väl där, var bubbelpoolen ur funktion. Då den inte fingerade blev relaxavdelningen inte något speciellt. Lite "utemöbler" såsom solstolar kan inte uppväga.

Dessutom är det otroligt lyhört, man hör precis allt som sägs ute i korridoren.

Frukosten var medelmåttig, Det fanns lite av varje, men inget märkvärdigt. Fanns dock både varm och kall frukost.

Tack Anna K
lpe924, Ägare på CITY HOTEL, Familjen Ericsson, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2018

Hej Anna K!

Vi är tacksamma för att du ville dela med dig din upplevelse med oss på TripAdvisor.

Jag blir så ledsen att vi inte levde upp till dina förväntingar under din vistelse och att våra gäster blir nöjda är det allra viktigaste för oss.

Vi håller för närvarande fortfarande på och renoverar och byten av möbler.

Vi tyvärr ingen kyl på rummet, däremot kan du mer än gärna ställa saker i receptionen. Det är bara att fråga så löser vi det :)

Relaxen har vi haft lite problem med jaccuzin som inte ville samarbeta innan. Däremot har vi nu kunna lösa problemet och vi hoppas verkligen och vi hoppas verkligen på att det inte strular till igen.

Åter igen, du är så varmt välkommen nästa gång.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

City hotel, fam. Ericsson når inte riktigt den förväntade standarden för den betalda penningen.
Toaletten var riktigt trång och isande kall.
Familjen Ericsson har försökt renovera hotellet, men antingen inte orkat ända fram, eller så pågår renoveringen fortfarande.
Personalen är mycket tillmötesgående, men kanske inte helt färdigutbildad: jag frågade om de hade någon Sauvignon Blanc i receptionen/baren och fick förslag på två röda viner?
Mini-biljardbordet i receptionen har sett sina bästa dagar och detsamma gäller köerna.
Frukosten är OK, men äggröran borde stekas i rent smör så den inte får den där tråkiga grådaskiga färgen.

Tack ElisabethN986

Hej Elisabeth

Först och främst vill jag tacka dig för att du har tagit dig tid att lämna ett omdöme här på TripAdvisor. Vi strävar alltid för att uppnå våra gästers förväntningar och önskemål.

Som du nämner där, så pågår fortfarande renoveringar av rummen sedan i höstas. Vilket inte är riktigt klart än. Angående toaletten, ska vi försöka se om vi kan göra åtgärder till det. Mini-biljardbordet i receptionen har, ja, sett sina bästa dagar och det ska vi kunna och kommer ordna ett nytt.

Anledningen till att vi inte steker ägget är för att vi ska främst kunna anpassa det till alla. Du får gärna fråga mina kollegor i köket eller receptionen så ska de kunna ordna det enligt din önskemål nästa gång du är här hos oss.

Jag hoppas att vi kommer få välkomna dig igen så att vi får möjligheten att visa dig hur ett sant Familjen Ericsson City Hotel- upplevelse ska vara.

Varmt välkommen är du också!