Omdömet skrevs 16 september 2020

Då vi är på en jobbresa och turnerar runt Sverige har vi bott på en hel del hotell de senaste veckorna. ALLA hotell vi besökt har trots corona haft en gedigen frukost med stort utbud. Att stänga ned restaurangen på First samt att endast erbjuda en fralla samt lite müsli är under all kritik!

Restyp: Reste i arbetet
1  Tack 704pernillae
Omdömet skrevs 16 september 2020

Extremt ont om personal, trasig lampa på rummet, inga mörkläggningsgardiner, skitiga sängkläder och gulfläckiga kuddar. Men det värsta var ändå att duschen var FULL av svartmögel, stank verkligen, så ofräscht och rent av hälsofarligt.

Frukosten var en katastrof, torra bullar, ost och skinka, sedan för mig som är mjölkallergiker och glutenintolerans fanns det varken mjölkfritt smör eller något alternativ till frukostbullarna. Dom skyller på att det var nedskuret pga covid-19, men på alla andra hotell jag bott på har det funnits åtminstone något glutenfritt alternativ samt mjölkfria alternativ.

Vad ni än gör, åk inte hit, kändes värre än att bo på vandrarhem.

Under ALL kritik!

1  Tack louice2020
Omdömet skrevs 1 september 2020

Firt Hotel Jönköping är ett mardröm!
Ett gammalt och allmänt ofräsch hotell som bör undvikas. Har ingenting positiv att säga om hotellet! Frukostbuffé är ett skämt! Jag skulle inte rekommendera detta till någon.

1  Tack 8selmam
Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Att skylla den usla frukosten på Corona är löjligt. Smörbyttan med gemensam kniv men bara en sorts bröd. Riktigt dåligt om man jämför med andra nu i Corona tider. Personal helt ok men beskrivningen kontinental frukost är en skymf mot kontinenten.......

Datum för vistelsen: augusti 2020
Restyp: Reste ensam
1  Tack peterwW7319NR
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Bokade ett familjerum. Inget direkt fel på rummet förutom att de må vara litet, men det går. Mörkläggningsgardiner saknas så vi fick bygga egna av täcke då solen skiner rätt bra om kvällarna, trots ”svensk” sommar.

Det saknas lås på toalettdörren?

Men frukosten. Wow! Det måste ha varit den sämsta j-a skit jag någonsin har varit med om. Min 3-åriga son brukar ta fram frukost ibland. Då serveras det varsitt bröd. Thats it.
Frukosten på first är klass med detta.

De gömmer sig bakom Corona (trots att alla andra hotell vi varit på serverar i princip fullskalig frukost).
De serverade bröd (torrt så tänderna nästan sprack), hårdkokta ägg (där man kan slår ihjäl någon med äggulan), 1 (ett) pålägg, gurka (som försvann i 10 min från serveringen), paprika (som försvann och aldrig kom tillbaka), kaviar (som togs bort för det var slut), något slags vatten smaksatt med några droppar äpple och.. apelsin? Kunde inte urskilja smaken av allt vatten.
Två sorters yoghurt, müsli och cornflakes. Thats it. THATS IT!!
Ok, Corona i all ära. Men hur vore det med åtminstone ett annat slags bröd? Ett till pålägg? ”Vanligt” kokta ägg?

Dessutom: om man inte har fler än säg.. 6 saker på ett frukostbord. LÅT DET INTE TA SLUT! Det är inte svårt. En vanlig buffé tar inte slut och de har fler än 6 artiklar att hålla koll på.
Ok, sommarjobbare? Absolut, men.. det är 6 artiklar att hålla koll på. På minst två personer. Så 3 saker var.. kom igen.

Som sagt, med Corona och allt runtomkring med i betyget, så är det här det absolut sämsta boendet vi upplevt. Någonsin. I världen.
Skäms.

Datum för vistelsen: augusti 2020