“Smakrikt och unikt”
Omdöme om Dirty Dick's Saloon

Dirty Dick's Saloon
Rankad som nr 12 av 205 Restauranger i Jönköping

De vuxna barnen skulle bjuda ut pappa på födelsedag och valde detta unika ställe. Inredningen som går i Westernstil är varm och inbjudande med en uppsjö av roliga och intressanta detaljer att studera. Matsedeln är inte speciellt omfångsrik, vilket brukar vara ett gott tecken, och fokus ligger på de berömda Spare Ribs vilket vi beställde. Underbart mört välkokt kött med oerhört goda smaker, njutbara tillbehör som cold slaw och potatis, därtill en liten dipp.

Verktygen som behövdes var inte kniv och gaffel utan kirurghandskar, man äter ribs med fingrarna

Ägarinnan guidade oss genom matsedel och dryckeslistan på genuin Jönköpingsdialekt med både värme och humor.

Ett mycket trevligt ställe

Datum för besöket: september 2020
Tack r0bban56

Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Åt lunch här med en kollega det som lät som något väldigt vardagligt till exempel lång kokt högrev med potatismos var något helt annorlunda när de kom på tallriken mört kött fantastisk god potatis puré underbara tillbehör

Datum för besöket: maj 2019
Tack anhi41
Omdömet skrevs 30 augusti 2019 från mobil enhet

God lunch. Trevlig personal. Ordnade ”special” till barnen utan krångel eller tillägg.
Hit går jag gärna igen. Kvällstid är det inte riktigt min grej, men lunchen passar fint. Maten god även på kvällen iofs.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack chrsxross
Omdömet skrevs 13 juni 2019 från mobil enhet

Cowboyinspirerad restaurang/pub som vi besökte på kvällen på grund av bra recensioner här på TripAdvisor.
Vi passade inte direkt in i målgruppen som var +40.
Skrikig/skränig musik från ett liveband, jag trodde det var karaokekväll först.
Helt okej utbud av öl men inte särskilt trevlig personal.
Vi åt inget så kan inte ha någon åsikt om maten men mitt helhetsintryck är att detta ställe riktar sig till en viss målgrupp och jag känner inte att jag passade in där.

Datum för besöket: juni 2019
1  Tack 598marcusp
Omdömet skrevs 11 maj 2019 från mobil enhet

En angenäm lunchupplevelse med vällagad mat. Lokalen är genomgående stylad och kul. Detta är ett gå tillbakaställe.

Datum för besöket: maj 2019
Tack Humorpolisen

Resenärer som tittade på Dirty Dick's Saloon tittade också på

Jönköping, Jönköpings län

Besökt Dirty Dick's Saloon? Berätta vad du tyckte!