“En liten juvel i Hanöbukten”
Omdöme om Hano Island

Hano Island
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Sölvesborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs oktober 7 2016 från mobil enhet

Bönsäcken. Fyren. Hjortar. Hamnen. Engelska kyrkogården. Ängar. Restaurang. Klippor. Drakmärket. Grottan. Picknick. Badmöjligheter. Promenader. Museum. Båtar. Ja, listan om Hanö kan göras hur lång som helst. En liten mysig ö med många möjligheter till förströelse. Ett måste att åka till om man vistas i västra Blekinge.

Tack Lena S

Omdömet skrevs augusti 11 2016 från mobil enhet

God upplevelse. Upplev dovhjortar i det fria. Engelska kyrkogården. Underbar utsikt. Gott om björnbär.

Tack Rune S
Omdömet skrevs augusti 9 2016

En perfekt dag, vindstilla, soligt, trevligt att vandra runt på denna lilla ö, god glass, mysiga picnicställen, o så sälen som dök upp ute på vattnet när vi var på väg tillbaka till fastlandet.

Tack Smurfen62
Omdömet skrevs augusti 2 2016

En jätte fin ö att besöka och vandra runt och ha det trevligt , finns ett par fina badställen där också , mycket natur och hav !!

Tack Christer J
Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Smidig och billig överfart med färja från Nogersund, tog knappt 30 min. Själva ön har en väldigt säregen och vindpinad natur. Våra småbarn tyckte det var kul att springa runt bland klippor och på de många naturstigar som finns på ön. Vi stannade två timmar vilket var lagom länge för att hinna gå upp till fyren (tyvärr inget tillträde) och uppleva naturen.

Tack Pär N

Resenärer som tittade på Hano Island tittade också på

Tränsum, Karlshamns kommun

Karlshamn, Karlshamns kommun

Besökt Hano Island? Berätta vad du tyckte!