“Härligt besök !”

Hano Island
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Sölvesborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs augusti 2 2016

En jätte fin ö att besöka och vandra runt och ha det trevligt , finns ett par fina badställen där också , mycket natur och hav !!

Tack Christer J

Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Smidig och billig överfart med färja från Nogersund, tog knappt 30 min. Själva ön har en väldigt säregen och vindpinad natur. Våra småbarn tyckte det var kul att springa runt bland klippor och på de många naturstigar som finns på ön. Vi stannade två timmar vilket var lagom länge för att hinna gå upp till fyren (tyvärr inget tillträde) och uppleva naturen.

Tack Pär N
Omdömet skrevs maj 15 2016 från mobil enhet

Idyllisk liten lagom ö med plats för alla.
Hamnen är för det mesta full av många utländska båtar, vilket får det att kännas väldigt kontinentalt.
Restaurangen i hamnen är en trevlig träffpunkt.
En promenad upp till fyren är en upplevelse i sig.

1  Tack lenalindkvist
Omdömet skrevs februari 28 2016 från mobil enhet

Jag är uppvuxen på Hanö, har tillbringat många somrar där. Väl värt ett besök. Ta med egen matsäck för dagen och du betalar endast för färjan över. Eller ät i restaurangen. Besök fyren, bönsäcken, engelska kyrkogården, kolla på hjortarna, besök vindhalla, grottorna, drakmärket, museet i hamnen, bygdegården, trollskogen. Eller varför inte ta med fiskespö och fiska på piren, eller spela kubb på hamngräsplanen?
Man kan sova i vandrarhemmet eller hyra av privata. För barnen finns det mindre lekplats med gungor. Ta med hovar, fotboll eller liknande till dem. ☺ En unik Ö med mycket historier att berätta.

Tack Emma A
Omdömet skrevs februari 9 2016

Hanö är en mysig ö ...
Har man vägarna förbi Listerlandet så ska man även besöka Hanö...
En pärla i Blekinge

Tack Noren777

Resenärer som tittade på Hano Island tittade också på

Tränsum, Karlshamns kommun

Karlshamn, Karlshamns kommun

Besökt Hano Island? Berätta vad du tyckte!